آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری

آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری

آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری

آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری

۱۰ نکته و حقه برای گرفتن عکس های پرتره بهتر

 قطعا پرتره یک شاخه بزرگ در عکاسی است. حرفه ای شدن در این شاخه اصلا کار ساده ای نیست و به تکنیک، خلاقیت و ایجاد رابطه خوب با مدل احتیاج دارد. از کجا شروع کنید؟ با در این مطلب ۱۰ نکته مهم و آموزنده برای شما آماده کرده ایم که می توانید با استفاده از این نکات عکاسی بارداری در آتلیه بارداری خود را در این شاخه شروع کنید.
۱
از نور طبیعی استفاده کنید


وقتی بحث رنگ، تضاد نوری و غلظت رنگی به میان بیاید استفاده از نور طبیعی خیلی مناسب تر است. مخصوصا در زمان عکاسی با دوربین موبایل. از نوری که از پنجره یا لای در می آید استفاده کنید، از نور ملایمی که در بعد از ظهر وجود دارد استفاده کنید و با استفاده از رفلکتور نور را کنترل کنید و با آن بازی کنید.
۲
پس زمینه ای با جزئیات کم پیدا کنید
[عکاسی پرتره]

حواستان به پس زمینه باشد. پس زمینه شما نباید زیاد جلب توجه کند و یا ترکیب بندی عکس شما را بر هم بزند. سعی کنید قبل از شروع عکاسی تصوری از پس زمینه در ذهن خود داشته باشید تا بتوانید هنگام عکاسی بهتر عمل کنید و پس زمینه بهتری داشته باشید.
۳
با فضای اطراف مدل بازی کنید
[عکاسی پرتره]

کمی در اطراف مدل خود فضا بگذارید. این کار باعث می شود پرتره شما ظاهر جذاب تری داشته باشد و به چشمان بیننده فضایی برای استراحت می دهد.
۴
مدل خود را راحت بگذارید و اجازه دهید حرکت داشته باشد
[عکاسی پرتره]

موقعیتی راحت و طبیعی با مدل داشته باشید. اگر مدل شما احساس راحتی ندارد به او چیزی دهید تا با آن سرگرم باشد. همیشه با او صحبت کنید، راحت باشید و بگذارید کمی زمان بگذرد تا شرایط بهتر شود.
۵
از قانون یک سوم اضافه کنید
[عکاسی پرتره]

به کمک دو خط فرضی عمودی و افقی کادر را از هر طرف به سه قسمت مساوی تقسیم کنید. سعی کنید سوژه را بر روی یکی از این خطوط قرار دهید. شما می توانید برای گردش چشم بیننده در کادر سوژه ای دیگر را در سمت مقابل سوژه روی یکی از این خطوط یا نقاط برخورد آن ها قرار دهید.
۶
بر روی چشم فوکوس کنید
[عکاسی پرتره]

بینندگان عکس های شما به صورت غریزی به دنبال چشمان مدل می گردند. سعی کنید در عکس چشم مدل واضح و در فوکوس کامل باشد. جزئیات دیگر صورت می توانند کم تر به چشم بیایند و یا حتی تحت تاثیر عمق میدان کم، محو باشند.
۷
اما سوژه را مجبور نکنید به دوربین نگاه کند
[عکاسی پرتره]

اگر سوژه شما عادت دارد به سمتی غیر از لنز دوربین شما نگاه کند، با این شیوه کار کنید. نه تنها مشکلی پیش نمی آید بلکه به این صورت می توانید پرتره های بسیار زیبایی بگیرید.
۸
در کادربندی خلاقیت به خرج دهید
[عکاسی پرتره]

بدیهی است که قسمت قابل توجه یک پرتره صورت یک شخص است. سعی کنید به طرز قرار گرفتن سوژه دقت کنید. همچنین می توانید از آینه هم در عکس استفاده کنید. در ترکیب بندی این عکس ها خلاقیت داشته باشید تا بتوانید پرتره هایی به یاد ماندنی بگیرید.
۹
با نور و سایه بازی کنید
[عکاسی پرتره]

با روشن کردن قسمت های خاصی از سوژه به عکس هیجان بیشتری بدهید. بدین منظور ابتدا با سبک کیاروسکورو بیشتر آشنا شوید. کیاروسکورو اسم سبکی از هنر است که در طول دوران رنسانس بسیار محبوب شد. همانطور که منشأ اسم نشان می دهد، این یک روش نقاشی است که گویای حس تابیدن یک نور بسیار جهت دار (هدایت شده) بر روی سوژه است.
۱۰
با عکاسی از زوایای مختلف به نگاه بیننده جهت بدهید
[عکاسی پرتره]

زاویه عکاسی را تغییر دهید، از بالای سوژه رو به پایین، یا برعکس، از پایین سوژه و به سمت بالا عکس بگیرید. خواهید دید که مفهومی که عکس می رساند کاملا تغییر می کند. زوایای مختلف را امتحان کنید و نتیجه عکس ها را با هم مقایسه کنید. برای اینکه با جنبه روانشناسی این زوایا بیشتر آشنا شوید، «این مطلب» را مطالعه نمایید.

منبع:

لنزک

خطوط در عکاسی

 نقطه، خط و سطح از ابتدایی ترین عناصر تشکیل تصویرند. عناصری که پیش از اینکه هویت مشخصی داشته باشند، هدایتگر چشم بیننده هستند. در این مطلب خطوط را موضوع قرار داده ایم و سعی شده است کمتر از کلمات استفاده گردد و بیشتر از عکس ها برای بیان قدرت بی بدیل این عنصر بصری استفاده کنیم.

خطوط بر سه قسم هستند:

    خط صاف
    خط منحنی
    خط شکسته

خطوط صاف افقی


معمولا این خطوط به صورتی که در تصاویر افقی و در امتداد طول تصویر قرار بگیرند نشانگر آرامش و ثبات هستند. این خطوط می توانند دارای مرز قاطع یا مرز تدریجی باشند.
[خطوط در عکاسی کودک در آتلیه کودک]
خطوط صاف عمودی

اساسا این نوع خطوط بیانگر ارتفاع و بلندی و در مواردی بیانگر سد و ستون بودن است. در مجموع استفاده از خطوط صاف عمودی در عکاسی سخت است و در مستطیل های عمودی سخت تر.
[خطوط در عکاسی]

همچنین این خطوط میتوانند  متعدد و در جهات مختلف باشند.
[خطوط در عکاسی]
خطوط منحنی

معمولا این خطوط نیز به واسطه ی نرمی ذاتی حرکت خود حس بدی را منتقل نمی کنند و بیانگر نرمی و لطافت اند . اما هرگز آن سکونی که در خطوط صاف افقی دیده می شود در آن ها دیده نمی شود.
[خطوط در عکاسی] [خطوط در عکاسی]
خطوط شکسته

تعریف خطوط شکسته را در تصاویر مرتبط میتوانید ببینید. خطوطی که در نقطه تغییر جهت دارای زاویه شکسته باشند.

این خطوط معمولا بیانگر نوعی سختی و زبری هستند. (لبه ی اره را به یاد بیاورید)
[خطوط در عکاسی] [خطوط در عکاسی]

خطوط مورد استفاده در عکس می توانند منقطع باشند و اثر گزاری خود را از همین خصلت بگیرند:
[خطوط در عکاسی]

خطوط می توانند هدایتگر چشم به یک سمت و یا نشان دهنده ی پرسپیکتیو  و عمق باشند:
[خطوط در عکاسی]

خطوط می توانند حاصل تکرار نقطه ها باشند:
[خطوط در عکاسی]

تکرار خطوط بافت یا تکستچر را ایجاد می کنند:
[خطوط در عکاسی] [خطوط در عکاسی]

خطوط می توانند فضای شما را به قطعات کوچکتری تقسیم کنند:
[خطوط در عکاسی]

گاهی خطوط می خواهند فضای منفی و نا مطلوب کادر شما را به خوبی پر کنند:
[خطوط در عکاسی]

خطوط می توانند به عنوان یک محصور کننده در تصویر دیده شوند:
[خطوط در عکاسی]

خطوط می توانند حال شما را بهتر کنند!
[خطوط در عکاسی]

در نهایت خطوط دارای صد ها ویژگی دیگر هستند که شما می توانید از آن ها به شکل مطلوبی بهره بگیرید.

عکس ها و مقاله از محمدرضا معصومی (اینستاگرام)

منبع:

لنزک

۶ درس عکاسی با فرمت مربعی

 ترکیب بندی در فرمت مربعی روند متفاوتی با یک کادر مستطیلی دارد. مزیت درک این که چرا چنین است این است که شما می توانید از درس های آموخته شده برای بهبود ترکیب بندی تصاویر خود در هر نسبت ابعادی استفاده کنید. حتی اگر هیچ وقت قصد ندارید از آن به طور جدی استفاده کنید، بازی کردن با فرمت مربعی تنها به این دلیل ارزشش را دارد. بیایید در این مطلب نگاهی به برخی از این عوامل بیاندازیم. عکاسی نوزاد در آتلیه نوزاد
تعادل

مربع یک شکل کاملا متعادل است، و طول تمام اضلاع آن برابر می باشد. استفاده از فرمت مربعی چشم را به حرکت دایره ای در کادر تشویق می کند. این با کادر مستطیلی متفاوت است، که در آن چشم به حرکت از یک سمت به سمت دیگر (در فرمت منظره) یا به بالا و پایین (در فرمت پرتره) تشویق می شود. عوامل زیادی وجود دارند که بر حرکت چشم در یک عکس تاثیر می گذارند، از جمله استفاده از خط، بافت، رنگ، فوکوس انتخابی و فضای منفی. اما شکل کادر عامل اصلی است.

در این منظره که در نسبت ابعاد ۳:۲ دوربین ۳۵mm من ترکیب بندی شده است، چشم به دلیل شکل کادر و خطوط افقی به حرکت از یک سمت به سمت دیگر تشویق می شود:
[عکاسی با فرمت مربعی]

در این عکس با فرمت مربعی، چشم به حرکت در کادر به صورت دایره ای تشویق می شود:
[عکاسی با فرمت مربعی]
۲
فضا

فضای منفی، عبارت مورد استفاده برای توصیف فضای خالی در یک تصویر در اطراف سوژه است. ترکیب بندی اغلب با نزدیک تر شدن به سوژه بهبود می یابد. اما گاهی اوقات شما می توانید فضا ایجاد کنید یا با گنجاندن فضای منفی در اطراف سوژه بر شکل آن تاکید کنید. در کادر مستطیلی، انجام این کار می تواند دشوار باشد چون به مقدار زیادی فضای خالی منجر می شود. اما در فرمت مربعی می تواند بسیار موثر باشد.

این عکسی است که من از یک مارمولک در نسبت ابعاد ۳:۲ گرفتم:
[عکاسی با فرمت مربعی]

و این همان عکس است که به یک مربع کراپ شده است:
[عکاسی با فرمت مربعی]

شما کدام یک را ترجیح می دهید؟ هیچ پاسخ درستی وجود ندارد – این مسئله کاملا سلیقه ای است. اما جالب است که چگونه پویایی تصویر تنها با یک کراپ تغییر می کند.
۳
سادگی

فرمت مربعی از یک رویکرد ساده استفاده می کند. در فرمت مربعی فضای کمتری نسبت به کادر مستطیلی وجود دارد، بنابراین ساده سازی ترکیب بندی ضروری است.

ایجاد یک ترکیب بندی ساده اغلب بسیار سخت تر از آن است که به نظر می رسد. اما کار بسیار مفیدی است. برای این که عکس های شما تاثیرگذار باشند، باید تا حد امکان حواس پرتی ها را حذف کنید. فوکوس باید بر روی سوژه شما باشد. اگر المان های دیگری در کادر وجود دارند که نگاه بیننده را از سوژه دور می کنند، این می تواند از قدرت تصویر بکاهد.

ترکیب بندی این تصویر بسیار ساده است:
[عکاسی با فرمت مربعی]
۴
شکل

چند شکل را می توانید در تصویر زیر ببینید؟ در این عکس ها دایره، مربع، لوزی، مستطیل و مثلث وجود دارد. فرمت مربعی در این سبک ترکیب بندی مورد استفاده قرار می گیرد. من فکر می کنم دلیل آن این است که مربع خودش چنان شکل قدرتمندی است که بر اَشکال دیگری که درون آن وجود دارد تاکید می کند. ایده های تعادل و سادگی نیز به این مسئله مرتبط هستند. ساده سازی ترکیب بندی بر شکل، و همچنین قرار دادن اَشکال در داخل یک کادر مربعی تاکید می کند. تبدیل عکس به سیاه و سفید بر آنها تاکید بیشتری می کند.
[عکاسی با فرمت مربعی]
۵
ترکیب بندی مرکزی

در فرمت مربعی شما اغلب می توانید برای به دست آوردن یک ترکیب بندی موثر، سوژه را در مرکز کادر قرار دهید. به طور کلی، بسیاری از عکاسان برای به دست آوردن یک ترکیب بندی جالب تر، معمولا سوژه را در مرکز قرار نمی دهند، اما در ترکیب بندی مربعی این کار جواب می دهد.

زمانی که تصویر ساده است، این مسئله حتی بیشتر صدق می کند. هرچه حواس پرتی های کمتری در کادر وجود داشته باشد، یک ترکیب بندی مرکزی موثرتر می شود. اگر سوژه یک شکل قوی دارد، فضای خالی در اطراف آن بر شکل تاکید می کند. و فرمت مربعی یک کادر عالی و متعال ارائه می دهد:
[عکاسی با فرمت مربعی]
۶
سیاه و سفید

اگر رنگ را حذف کنید چه چیزی باقی می ماند؟ تصویری که برای تاثیرگذاری به کنتراست تُن ها وابسته است و بر المان های بصری مانند خط، بافت و شکل تاکید می کند. به نظر می رسد که فرمت مربعی و سیاه و سفید برای یکدیگر ساخته شده اند، که شاید محبوبیت آن در بین عکاسان فاین آرت را توضیح دهد.

نگاهی دوباره به عکس های این مقاله بیاندازید. آیا تصاویر رنگی را ترجیح می دهید یا تصاویر تک رنگ؟ پاسخ ممکن است ایده ای برای پروژه های عکاسی آینده به شما بدهد.
سخن آخر: لذت ببرید

شما چه با قصد استفاده از فرمت مربعی عکاسی کنید، و چه به سراغ تصاویر قدیمی بروید تا ببینید آیا می توان آنها را با کراپ کردن به یک کادر مربعی بهبود بخشید، مهم ترین چیز این است که از روند این کار لذت ببرید. از چالش دست یافتن به فرمت مربعی و پیامدهای آن برای ترکیب بندی بهره مند شوید. آن را خیلی جدی نگیرید. شما تصاویر زیبایی ایجاد خواهید کرد و درس هایی که در این مسیر در مورد ترکیب بندی یاد می گیرید، به شما کمک خواهد کرد تا در آینده تصاویر بهتری ایجاد کنید.

نویسنده: اندرو گیبسون (Andrew S. Gibson)

منبع:

لنزک

۴ دلیل برای عکاسی در طلوع و غروب آفتاب

 شاید مهم ترین تغییری که می توانید برای بهبود عکاسی خود ایجاد کنید، تغییر زمان روز عکاسی است. به همین سادگی! همه عکس های گرفته شده در وسط روز مشکلاتی دارند که اگر شما نزدیک طلوع یا غروب آفتاب عکاسی کنید، قابل اجتناب اند. به نظر می رسد که همه عکاسان توافق نظر دارند که حول و حوش طلوع و غروب آفتاب بهترین زمان برای عکاسی است. در واقع، بسیاری از عکاسان تا آنجا پیش می روند که دوربین های خود را در طول ساعات بین ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر کنار می گذارند. در این مطلب لنزک با ما همراه شوید تا بگوییم چرا عکاسی در طلوع و غروب آفتاب به شما کمک خواهد کرد تا عکس های بهتری بگیرید.

بیدار شدن در هنگام سپیده دم، یا کار کردن بعد از غروب آفتاب، معمولا راحت نیست. بیدار شدن قبل از طلوع آفتاب سخت است، به خصوص در تابستان که خورشید زود طلوع می کند. اما اگر می خواهید سطح کیفی عکاسی خود را ارتقاء دهید، باید این کار را انجام دهید.

شما احتمالا همه اینها را قبلا شنیده اید، اما در این مقاله من علت آن را توضیح خواهم داد، و برخی از دلایل این که چرا طلوع و غروب آفتاب می توانند به شما کمک کنند تا عکس های بهتری بگیرید را به شما نشان می دهم.
[عکاسی در طلوع و غروب آفتاب]
دلیل #۱: از کنتراست شدید اجتناب کنید

نور روشن خورشید در هنگام ظهر، سایه های شدیدی در عکاسی شما ایجاد می کند. تقریبا هر شیء در دید شما سایه های سخت و زننده ایجاد خواهد کرد. بدیهی است که اجسام بزرگ مانند درختان و ساختمان ها چنین سایه هایی ایجاد می کنند، اما مشکل فقط اینها نیستند. به عنوان مثال، هنگام عکاسی از یک شخص، شما احتمالا با سایه های شدید در چهره او مواجه می شوید. حتی چیزی به کوچکی چمن یا برگ نیز سایه های سیاه ناخوشایندی در تصاویر شما به جای می گذارد.

عکاسی در نزدیک طلوع یا غروب آفتاب این مشکل را برطرف می کند. در این زمان ها، اشعه های خورشید از یک زاویه افقی تر می تابند، که به این معنی است که اشعه ها قبل از رسیدن به شما باید از میان مقدار بسیار بیشتری از جو زمین بگذرند. این امر باعث می شود که نور بیشتر پخش شود.

علاوه بر این، درست قبل از طلوع و بعد از غروب آفتاب هیچ اشعه مستقیمی وجود ندارد. در این زمان ها شما تنها با اشعه های غیر مستقیم خورشید سر و کار دارید، و مشکلی با سایه های شدید نخواهید داشت.
[عکاسی در طلوع و غروب آفتاب]
دلیل #۲: تُن ها را در محدوده دینامیکی دوربین خود نگه دارید

در تمام عکاسی های فضای باز شما باید با این مشکل که آسمان همیشه روشن تر از پیش زمینه است، مقابله کنید. گاهی اوقات خیلی خیلی روشن تر است. اگر شما بر اساس روشن ترین بخش دید دوربین خود، که همیشه آسمان است نورسنجی کنید، سایه ها در تصویر شما سیاه خالص خواهند شد. برعکس، اگر بر اساس پیش زمینه یا سایه ها در دید دوربین خود نورسنجی کنید، بخش های روشن تر تصویر شما زیاد نوردهی یا حتی سفید خالص خواهند شد.

برای تصاویر گرفته شده در وسط روز، این مشکل می تواند تشدید شود. این زمانی است که آسمان در روشن ترین حالت خود است. اگر پیش زمینه شما زیاد روشن نباشد، شما با این مشکل که صحنه فراتر از محدوده دینامیکی دوربین شماست، مواجه می شوید.

هنگام عکاسی از طلوع یا غروب آفتاب، آسمان به اندازه وقتی که خورشید در بالا قرار دارد، روشن نیست. این امر محدوده دینامیکی که دوربین شما باید ثبت کند را کاهش می دهد، بنابراین ممکن است کل صحنه را با جزئیات کامل ثبت کند.
[عکاسی در طلوع و غروب آفتاب]
دلیل #۳: از عادت جلوگیری کنید

اگر می خواهید تصاویر شما برجسته و منحصر به فرد باشند، باید کاری متفاوت انجام دهید. عکاسی در طلوع و غروب آفتاب تا حدی می تواند این چیز متفاوت را به شما بدهد.

اکثر افراد به دیدن جهان آنطور که در وسط روز هست عادت دارند، آنها به دیدن آن در طلوع و غروب آفتاب عادت ندارند. یک روز معمولی ۱۰ ساعت روشنایی روز دارد، اما طلوع و غروب آفتاب تنها مدت کمی طول می کشند. به علاوه، افراد اغلب آنها را به طور کامل نادیده می گیرند. افراد معمولا در هنگام سپیده دم خواب هستند، یا اگر نباشند، در حال آماده شدن برای کارند و به آسمان توجه نمی کنند.

با عکاسی در طلوع و غروب آفتاب، شما دارید به بینندگان خود چیزی را نشان می دهید که همیشه نمی بینند. این کار از عادت جلوگیری کرده و تصاویر شما را برای بینندگان جالب تر می کند.
[عکاسی در طلوع و غروب آفتاب]
دلیل #۴: آسمان را در پر انرژی ترین حالت آن ثبت کنید

افراد اغلب به نقاط دیدنی می روند تا طلوع یا غروب آفتاب را تماشا کنند. دلیلی برای این کار وجود دارد: چون اینها زمان هایی هستند که آسمان در چشمگیرترین حالت ممکن است. به عنوان یک عکاس، این آسمان است که شما می خواهید ثبت کنید.

آسمان ها در طلوع و غروب آفتاب پر از رنگ هستند. رنگ نارنجی خورشید با آبی آسمان ترکیب می شود و رنگ های جالبی ایجاد می کند. هنگامی که ابر نیز در تصویر باشد، انواع رنگ های مختلف می تواند به وجود آید. در مقابل، در وسط روز، آسمان آبی است (اگر خوش شانس باشید، وگرنه خاکستری است). با عکاسی در طلوع و غروب آفتاب، شما می توانید آن رنگ ها را در تصویر خود ثبت کنید. برای اطمینان از این که دارید رنگ ها را در پر انرژی ترین حالت خود ثبت می کنید، دوربین خود را برای نورسنجی آسمان تنظیم کرده و سپس کمی کمتر نوردهی کنید.
[عکاسی در طلوع و غروب آفتاب]
نتیجه گیری

امیدوارم این مقاله مزایای عکاسی در حول و حوش طلوع و غروب آفتاب را به خوبی توضیح داده باشد. این چیزی است – و احتمالا تنها چیز – که من می توانم تضمین کنم عکاسی شما را بهبود خواهد بخشید. اما یک نکته نهایی که به شما کمک می کند مزیت آن را به حداکثر برسانید، این است که نباید در طلوع آفتاب به محل مورد نظر خود برسید یا در هنگام غروب آفتاب آنجا را ترک کنید. در عوض، حدود ۴۵ دقیقه قبل از طلوع آفتاب آنجا باشید و حداقل مدتی بعد از غروب آفتاب آنجا بمانید. این مواقع که آسمان روشن، اما خورشید پایین تر از خط افق است، گاهی اوقات به تصاویر چشمگیرتری نسبت به خود طلوع/ غروب منجر می شود. من اغلب افرادی را دیده ام که وقتی خورشید در افق محو می شود وسایل خود را جمع می کنند، فقط برای این که چشمگیرترین رنگ های روز را از دست بدهند.

همچنین شما را تشویق می کنم تا اهمیت عکاسی بارداری در آتلیه بارداری در این زمان ها برای خودتان را بررسی کنید. دفعه بعدی که در وب سایت به اشتراک گذاری عکس مورد علاقه خود بودید، از میان عکس های خود به عکس هایی که بیشترین لایک را دارند نگاه کنید. یک یادداشت سریع در مورد این که چند تا از آنها در طلوع یا غروب آفتاب گرفته شدند، بردارید. شرط می بندم که خیلی از آنها در لیست شما خواهند بود.

بنابراین اگر می خواهید عکس های چشمگیرتر و جالب تری بگیرید، آنها را در هنگام طلوع یا غروب آفتاب ثبت کنید. خبر خوب این است که این کار هیچ هزینه ای برای شما ندارد. نیازی نیست که هیچ تجهیزات خاصی بخرید. با این حال این تغییر بیشتر از هر دوربین یا لنز جدیدی در عکس های شما تفاوت ایجاد خواهد کرد.

نویسنده: جیم همل (Jim Hamel)

منبع:

لنزک

بهترین تجهیزات پیشنهادی برای عکاسی در شب

 در این مقاله کوتاه، عکاس علاقه مند به عکاسی نوزاد در آتلیه نوزاد از ستاره ها کریستین هویبرگ، در مورد تجهیزات عکاسی در شب توصیه هایی کرده است که از شما عزیزان برای مطالعه آن دعوت می کنیم.

چیزهای زیادی می توان در مورد تجهیزات دوربین ضروری برای عکاسی در شب گفت، اما در این مقاله، من می خواهم به تجهیزات مورد نیاز برای ثبت تصاویری که ترجیح می دهم، نگاهی بیاندازم. عکاسانی که تکنیک های سخت تر مانند رد ستارگان و عکاسی فضایی عمیق را اجرا می کنند، احتمالا یک یا دو مورد به این لیست اضافه می کنند.

به این ترتیب، من به شدت استفاده از تجهیزات ذکر شده در این مقاله را توصیه می کنم. من معتقدم که ثبت تصاویر عالی از آسمان شب بدون (اکثر) آنها برای شما دشوار خواهد بود.
دوربین…

دوربین مهم ترین ابزار شما به عنوان یک عکاس است. از آنجا که ارتقاء دوربین پرهزینه است، المان های مشخصی وجود دارند که اگر می خواهید عکس های شبانه بهتری بگیرید، باید آنها را در نظر بگیرید.

از آنجا که شما در شب با نور کم سر و کار دارید، به استفاده از یک ایزوی بالا برای ثبت ستاره های زیبا و جزئیات در منظره اطراف خود نیاز دارید. متاسفانه، دوربین های سطح مبتدی معمولا در مقادیر ایزوی بالاتر به خوبی عمل نمی کنند. در یک مقدار کمتر مانند ایزو ۸۰۰، آنها کم کم مقدار قابل توجهی نویز نشان می دهند. راه حل هایی مانند تکنیک میانه برای این مشکل وجود دارد، اما من قصد ندارم در این مقاله به آن بپردازم.
لنز واید با دیافراگم باز

علاوه بر خود دوربین، شما به یک لنز نیز برای ثبت تصویر نیاز دارید. لنزهای بسیار مختلفی در بازار موجود است، اما برای به دست آوردن بهترین تصاویر ممکن در طول شب، مطمئن شوید که لنزی با حداکثر دیافراگم انتخاب کنید. این بدین معنی است که می توانید از یک دیافراگم باز مانند f/2.8 استفاده کنید (که اجازه ورود نور بیشتری را به شما می دهد).

اگرچه این مسئله به سلیقه (ترجیح) شخصی شما بستگی دارد، اما من متوجه شدم که لنزهای واید بهترین نتایج را برای عکاسی در شب به شما می دهند. جایی بین ۱۴-۲۴mm معمولا از همه بهتر است.
سه پایه

سومین مورد از گران ترین ابزارها، سه پایه است. از آنجا که شما با سرعت شاترهای ۳۰-۱۵ ثانیه ای یا حتی چند دقیقه ای کار می کنید، اگر دارید یک رد ستارگان ایجاد می کنید، باید دوربین خود را در آن مدت ثابت و بی حرکت نگه دارید. بدون سه پایه این کار سخت است.

نیازی نیست محکم ترین سه پایه موجود را بخرید، مگر این که قصد داشته باشید در شرایط سخت تر عکاسی کنید. با این حال، من هنوز هم توصیه می کنم سه پایه ای را انتخاب کنید که تا حدودی محکم باشد و مدتی دوام بیاورد. سه پایه های ارزان قیمت معمولا راحت تر می شکنند، و در دراز مدت، بیشتر از یک سه پایه با کیفیت تر برای شما هزینه خواهند داشت.
ریموت شاتر
[ریموت کنترل شاتر]

اگر قصد دارید از رد ستارگان عکاسی کنید یا نوردهی های طولانی تر از ۳۰ ثانیه انجام دهید (یعنی از مُد Bulb استفاده کنید)، یک ریموت کنترل شاتر مورد نیاز است. نیازی نیست که پول زیادی برای آن خرج کنید، یک ریموت ساده هم این کار را برای شما انجام خواهد داد. با این حال، من ترجیح می دهم از ریموتی استفاده کنم که یک صفحه LCD کوچک داشته باشد که زمان نوردهی شما را نشان داده و به شما اجازه دهد دکمه ریموت را قفل کنید.

هنگام کار با نوردهی های کوتاه تر از ۳۰ ثانیه ریموت کنترل ضروری نیست. در این موارد، به سادگی می توانید از یک تایمر ۲ ثانیه ای استفاده کنید.
فیلتر شب طبیعی
[فیلتر شب طبیعی]

آخرین ابزاری که من هنگام عکاسی شبانه در کیفم نگه می دارم، یک فیلتر است که در چند ماه اخیر به آن علاقه مند شده ام – به خصوص هنگام عکاسی در مناطق دارای آلودگی نوری.

فیلتر شب طبیعی (من از NiSi استفاده می کنم اما برندهای دیگر مانند LEE نیز محصولات مشابهی دارند) برای کاهش میزان آلودگی نوری ساخته شده و یک تصویر واضح به شما می دهد. بله، این مورد را می توان به راحتی در پس پردازش اصلاح کرد، اما من متوجه شدم که هرچه آلودگی نوری بیشتری وجود داشته باشد، فیلتر بهتر عمل می کند.
سایر ابزارهای غیر مرتبط با دوربین

علاوه بر ابزارهای ذکر شده در بالا، چند مورد دیگر وجود دارد که من در هنگام عکاسی شبانه، خانه را بدون آنها ترک نمی کنم. اگرچه همه آنها همراه با دوربین مورد استفاده قرار نمی گیرند و تاثیر مستقیمی بر خود تصویر ندارند، اما برای گرفتن عکس ضروری هستند:

    لباس اضافی
    چراغ قوه قوی
    باتری های اضافی برای دوربینتان (اگر هوا سرد است، یک باتری در جیب داخلی ژاکت خود بگذارید).
    اپلیکیشن PhotoPills – یک ابزار عالی برای برنامه ریزی جلسات عکاسی شبانه شما

نویسنده: کریستین هویبرگ (Christian Hoiberg)

منبع:

لنزک