آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری

آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری

آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری

آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری

پیشنهاداتی برای عکاسی از نوزادان

قبلا هم مطلبی در این مورد نوشته بودم که به نکاتی از عکاسی کودکان در آن اشاره شده بود. در این نوشتار به موضوعات دیگری از این بحث با تمرکز بیشتر بر عکاسی نوزادمی پردازیم.

قبل از اینک بخود بیایید کودکتان برای رفتن به مدرسه خانه را ترک می‌کند. عکسهای خانوادگی بخشی از زندگی شماست، بنابر این سعی نمایید اولین‌های زیبای زندگی خود را در عکسها جاودانه سازید.


بطور مرتب عکس بگیرید.از هر گام از مراحل رشد کودک عکس بگیرید، اولین لبخند، اولین حمام، اولین دندان، اولین راه رفتن و... نوزادان بسیار سریع تغییر می‌کنند، سعی کنید تمام ماحل رشد را قبل از اینکه جزئی از خاطرات شوند ثبت نمایید. یک روز از زندگی کودک از بیدار شدن و کش آمدن و لبخند نوزاد در صبح تا خمیازه‌های شب را بتصویر بکشید. یک روز کامل کودکتان را دنبال کنید. با این کار یک سری عکس خواهید داشت که هر چه از آن بیشتر بگذرد برای شما زیباتر و به یادماندنی تر خواهد شد.

از احساسات کودک عکس بگیریداز تمام احساسات مختلف کودک عکس بگیرید: لبخند غرور آمیز، اخم، گریه شدید و... کودکان احساسات خود را مخفی نمی کنند. این احساسات که حالاتی زیبا ازدوران کودکی هستند را در عکسها نشان دهید.

از نزدیک عکس بگیریدبرای اینکه عکسها از تاکید و تمرکز بیشتری برخوردار باشد تا جایی که می توانید روی سوژه زوم نمایید. تا جایی که سوژه تمام منظره یاب دوربین را پر نماید به آن نزدیک شوید. برای اینکه نزدیکترین فاصله فوکوس دوربین را بدانید منوال دوربین را نگاه کنید.

زوایای مختلف را آزمایش کنید.از عکاسی در همسطح چشمان نوزاد آغاز کنید. کودک را روی شانه کسی بگذارید یا چند لحظه ای نوزاد را روی مبل راحتی قراردهیدو از او عکس بگیرید. سپس حالات متفاوتی را آزمایش نمایید، مثلا یک صندلی کنار تخت برده، روی آن بایستید و از بالای آن عکس بگیرید.

از افراد دیگر فامیل همراه نوزاد عکس بگیرید.
از دیگر افراد فامیل با نوزاد عکس بگیرید، از خواهر بزرگتر در حال تغذیه نوزاد، پدر بزرگ که با نوه خود بازی می کند و مادر در حال شیر دادن و... یک حالت جالب دیگر این است که دو کودک را در مقابل هم قرار دهید و از عکس العمل ها و ارتباط چشمی آنها با یکدیگر عکس بگیرید.


از یک زمینه ساده استفاده کنید.
با تمرکز بیشتر روی سوژه عکسی قویتر بدست می‌آید. سوژه را مقابل یک زمینه ساده قرا دهید. معمولا با کمی حرکت دادن دوربین یا چرخاندن آن به سمت چپ و راست می توان عامل شلوغی و برهم زننده تمرکز را در عکس حذف نمود.


از نور طبیعی استفاده کنید.
شاید تعجب نمایید اگر بگوییم که روزهای ابری بهترین نور را برای عکاسی از مردم و پرتره فراهم می‌نماید. نور درخشان خورشید باعث اخم کردن سوژه و ایجاد سایه‌های تند روی صورت می‌شود. در روزهای ابری نور ملایم روز چهره را زیباتر نشان می‌دهد. فلاش را خاموش نموده و از نور ورودی از پنجره یا محیط باز برای گرفتن عکسی با نور ملایم و رنگهای زنده از سوژه بهره ببرید.

منبع:

عکاسی

پیشنهاداتی برای عکاسی از کودکان

خیلی ها درمقابل آن لبخندهای بی دندان زیبا یا دست کوچکی که به انگشتی چنگ زده است دچار احساسی توام از عشق و تحسین می شوند: "بدو بیا، نی نی داره می خنده!"


در عکاسی از کودکان دوره نوزادی یک دوره  گذرا است که پر است از تغییرات سریع و شما باید در هر لحظه برای ثبت این لحظات که ممکن است دیگر روی ندهد آماده باشید. همیشه با یک دوربین دیجیتال دم دست برای شکار لحظات ناب کودکتان آماده باشید. این لحظات می تواند خاطراتی زیبا را برای تمام عمر شما و کودکتان جاودانه سازد.
برای گرفتن یک عکس خوب از کودکان  چکار کنیم؟

نزدیک بروید
اگر به اندازه کافی نزدیک نباشید، پس زمینه شلوغ تصویر کودک شما را تحت الشعاع قرار می دهد. حداقل یک سوم یا بیشتر کادر عکس را با کودکتان پر کنید.

کمی فاصله را تجربه کنید
حالتی دیگر را تجربه کنید. کمی دور بروید. تجربه کودک شما تا حد زیادی با محیطی که در آن قرار دارد بهم گره خورده است. با عکاسی از کودکتان در مقابل در ورودی یا در حالی که روی مبل یا کاناپه به خواب رفته است، اندازه قد و قواره او را در مقایسه با اشیاء نشان دهید.

به آرایش صحنه دقت کنید
هنگامی که در منظره یاب نگاه می کنید، کودک را در خارج از مرکز تصویر قرار دهید. این آرایش احساس طبیعی تری به عکس می دهد بدون اینکه نگاه بیننده را از نقطه مورد نظر در عکس (که همان سوژه می باشد) منحرف نماید.
از پس زمینه ساده استفاده کنید
برای این که تمرکز عکس را بر روی کودک قرار دهید، مطمئن شوید که زمینه عکس سوژه را تحت تاثیر قرار نمی دهد. بااستفاده از یک پس زمینه ساده توجه روی خود کودک حفط می شود. برای پرتره های کودک از این متد استفاده نمایید.
 
به رنگ ها دقت نمایید
به رنگهای اطراف کودکتان توجه نمایید. رنگهای زرد و قرمز رنگهای گرم هستند و تمایل به جدا شدن از زمینه را دارند. در حالی که رنگهای طیف آبی بهتر در زمینه عکس می نشینند. با تجربه بهتر می توانید تعیین نمایید کدام رنگها بیشتر به کودکتان می آید.
 
از گرفتن عکسهای عمودی غافل نشوید
هنگامی که کودک در حالت ایستاده یا نشسته است عکس را بصورت عمودی بگیرید. با این کار می توانید به سوژه نزدیکتر شوید و تنوع بیشتری به عکسهایتان بدهید.

از کودکتان در حال فعالیت عکاسی کنید
کودک را هنگام سینه خیز رفتن، چهار دست و پا رفتن، چنگ زدن به اشیاء برای بلند شدن یا گرفتن و... دنبال کنید. از پشت منظره یاب دوربین حالت کودک را بسنجید. مثلا او را در یک ساک در باز بنشانید و توپی را در کنار او روی زمین قرار دهید. از تقلای او برای خارج شدن و گرفتن توپ عکاسی کودک کنید. هنگامی که در حال سرکشی و فضولی در گنجه ها و کمدها است از او عکس بگیرید.
از ارتفاع پایین عکس بگیرید.
در سطح قد کودک دوربین را پایین ببرید. معمولا در این وضعیت نمای بهتری از کودک به دست می آید. حالات دیگر را آزمایش کنید. از بین میله های تخت کودک از او عکس بگیرید. یا هنگامی که روی صندلی کوچکش نشسته روی زمین دراز بکشید و از پایین از او عکاسی کنید. کمی ابتکار به خرج دهید. معمولا ایستادن ساده و مصنوعی در مقابل دوربین لطفی ندارد.

از حالات احساسی مختلف عکس بگیرید
گریه کردن، اخم کردن، خندیدن و سایر حالات بخشی از کودک شماست. از هر حالتی که کودک شما می تواند نشان دهد عکس بگیرید. برای ظهور حالات مختلف هنگام عکاسی از شخص دیگری کمک بگیرید تا مثلا او را بخنداند. (البته برای عکس گرفتن گریه اش را در نیاورید!)

از هر حالت چند عکس بگیرید

چون لحظات خاصی که برای کودکان بروز می کند بسیار گذرا و کوتاهند برای اطمینان از خوب شدن عکس از هر لحظه چند عکس بگیرید. تجربه کنید. از بین عکسها بهترینشان را انتخاب کنید یا  از تمام آنها برای نشان دادن سریال یک اتفاق استفاده نمایید.

منبع:

عکاسی

درد دل‌های مامان/ ماجرای عکاسی بارداری!

نی‌نی سایت: ثبت لحظه‌های خوب زندگی همیشه امکان‌پذیر نیست مخصوصا اگر آن لحظات برایت به ارمغان آوردن بهترین هدیه خدا باشد. گردی و قوس زیبای شکمم برای من یادآوری‌کننده بهترین اتفاق زندگی‌ام است، پس دلم می‌خواست همیشه آن را به یادگار داشته باشم. به همین خاطر با همسرم تصمیم گرفتیم که برویم و از این لحظه‌ها عکس بگیریم تا خاطره آن با هر بار دیدن عکس‌ها زنده شود. اما پروژه عکس گرفتن فقط در ظاهر یک کار ساده بود! تصور من ابتدا فقط آن چیزی بود که در اینستاگرام می‌دیدم. مدام منتظر روزی بودم که بروم و آن عکاسی‌های رویایی با حریر و تور و نور و آن حالت فرشته گونه مادر باردار را که دیده بودم و شیفته‌شان شده بودم را تجربه کنم. اما مشکلات یکی یکی پیدا شد. اول اینکه هم وقت من محدود بود و هم وقت همسرم. بهترین زمان عکس گرفتن هفته 30 بود که هم من حس و حال دارم و هم شکمم در بهترین موقعیت ممکن باشد. ولی خب نشد؛ چون علاوه بر شلوغی‌های کار و کمبود وقت، پیدا کردن یک آتلیه نوزاد خوب که قیمت مناسبی هم داشته باشد تا چند هفته سوژه من بود.

بعد از کلی گشتن و دیدن و شنیدن یک آتلیه بارداری پیدا کردم که هم قیمت خوبی داشت و هم نمونه کارهایش نشان می‌داد که می‌تواند عکس‌های خوبی بگیرد. هر چند که از حریر و لباس فرشته‌ها خبری نبود! به همین خاطر خودم هم دست به کار شدم و قبل از رسیدن روز آتلیه، با ایده گرفتن از چند نفر در ذهنم بهترین ژست‌هایی را که می‌خواستم در عکس داشته باشم را انتخاب کردم. دغدغه بعدی‌ام شده بود لباس؛ همسرم که مشکلی نداشت، او راحت و آزاد بود و می‌توانست هر چه که دوست داشت را بپوشد به همین خاطر بهترین انتخاب برای لباس‌هایش را داشت. ولی من تازه باید می‌رفتم دنبال لباس. ابتدا سعی کردم از بین لباس‌های کمدم چند تایی را انتخاب کنم که هم زبیا باشند و هم گشاد و راحت. ولی سخت در اشتباه بودم، چون شکم من در هفته 35 آنقدر بزرگ شده بود که  هیچ چیز برای من وجود نداشت. هر کدام از لباس‌ها را که امتحان می‌کردم بیشتر ناامید می‌شدم! بعضی از لباس‌ها انقدر برایم کوچک و کوتاه بود که حتی شکمم معلوم می‌شد. 
مجبور شدم تسلیم وضع موجود بشوم و سختی خرید لباس را به جان بخرم. بالاخره روز نوبت عکس گرفتن ما در آتلیه رسید. از چند ساعت قبل از قرار آتلیه لباس‌های خودم و همسرم را آماده کردم، سعی کردم بهترین آرایش مو و صورت را داشته باشم و هر چیزی را که برای پسرم لازم بود، برداشتم؛ مثل کفش، لباس، عروسک و حتی عکس سونوگرافی‌اش. همسرم هم طبق معمول آراسته بود. از ظاهرمان راضی بودم و با فکر اینکه عکاسی نیم ساعت بیشتر طول نمی‌کشد به آتلیه رفتیم.
ولی نیم ساعت فرضی من تبدیل به 3 ساعت شد! طولانی شدن کار عکاسی یکسری مشکلات هم برایم داشت، مث ورم کردن پاهایم (چون حتی کفش‌هایم هم برایم تنگ شده بود!) یا خستگی هفته‌های آخر بارداری که من را بی‌حوصله کرده بود. حسابی خسته شده بود و دلم می‌خواست زودتر تمام شود ولی انگار همسرم خوشش آمده بود و مدام لباس عوض می‌کرد. هیچ کدام از آن ژست‌ها هم به کارم نیامد، چون خود عکاس بسته به نوع لباسم بهم مدل می‌داد. شاید بهترین اتفاق آنجا برای من کمک کردن همسرم موقع لباس عوض کردن بود. من می‌نشستم و او  مثل بچه‌ها لباس‌هایم را تنم می‌کرد و آرام آرام کفش‌هایم را پایم می‌کرد و سعی می‌کرد که زیاد خسته نشوم.
نمی‌دانم این عکس‌ها همانقدر که من و همسرم نسبت به آنها ذوق و حس داریم برای پسرمان جالب باشد یا فقط سرسری نگاه‌شان کند. اصلا نمی‌دانم که عکس سونوگرافی یا اندازه شکم مادرش برایش مهم باشد یا نه، ولی این لحظه برای من همراه با بهترین حس دنیاست، حسی که به من یادآوری می‌کند که من مادر شده‌ام و باید مانند مادرم مادری کنم.

مامان بهنیا

عکاسی از کودکان، زمان مناسب کی است؟

در دنیای امروز، تخصص حرف اصلی را می‌زند؛ این یک جمله کلیشه‌ای است اما باید هر چند وقت یک بار به خودمان گوشزد کنیم تا برای هر کاری سراغ نیروی متخصص و حرفه‌ای بریم؛ مثلا اگر شما به تازگی صاحب نوزادی شدید یا شرف پدر و مادر شدن هستید، باید در کنار تمام دغدغه‌هایتان به یک آلبوم حرفه‌ای برای کودک‌تان فکر کنید تا بعدها بتواند شور و حال شما در این لحظات را حس کند. برای این کار مثل خرید یک وسیله برقی سراغ یک برند شناخته شده مثل آتلیه عکس کودک سویل استودیو بروید تا دلبرانه‌ترین لبخند کودک‌تان را ثبت کنید. کادر حرفه‌ای آتلیه عکس کودک آسمان به شما می‌گویند بهترین عکاسی چه زمانی و در چه شرایطی باید انجام شود تا آلبوم رویایی تان را بسازید.

عکاسی بارداری
بهترین زمان عکاسی هفته ۲۸ تا ۳۲بارداری است؛ مگر این که شکم شما دیر بزرگ شود که در این صورت باید یکی دو هفته دیگر صبر کنید. برای عکاسی بارداری لباس‌هایی به همراه داشته باشید که شکم شما در آن مشخص باشد و چند تا از لباس‌های نوزادی کودک‌تان هم همراه ببرید. کفش نوزاد را از قلم نیدازید. 

عکاسی نوزادی 
بهترین زمان عکاسی نوزادی ۴ تا ۱۴ روزگی است چون هر چه قدر خواب نوزاد عمیق‌تر و جثه او کوچک‌تر باشد، امکان خلق ژست‌های جذاب بیشتر است. برای این که به اهمیت خواب عمیق نوزاد برای عکس‌های خاص پی ببرید،‌ نگاهی به نمونه عکس‌های آتلیه آسمان بیندازید.

بهترین زمان عکاسی، سن مناسب کودکان

برای داشتن یک آلبوم بی نقص و کامل تا قبل از یک سالگی بهتر است ۳ دوره عکاسی برای کودک خود در نظر بگیرید که این ۳ مقطع عبارتند از : 
- ۴ تا ۶ ماهگی کودک که می‌تواند روی سینه بلند شود.
- ۸ تا ۹ ماهگی که می‌تواند بدون کمک بنشیند.
- ۱۱ تا ۱۳ ماهگی که عکاسی تولد یک سالگی را شامل می‌شود و می‌توان در حالت‌های ایستاده هم عکس گرفت. 
با انتخاب این زمان‌ها، شما از مهم‌ترین تغییرات فرزندتان عکس دارید. برای این که از انتخاب آتلیه آسمان به عنوان مرکز تخصصی عکاسی کودک مطمئن شوید، نگاهی به عکس‌های کودک این آتلیه بیندازید. 

بهترین زمان عکاسی، سن مناسب کودکان

عکاسی خانوادگی 
حالا که تا آتلیه می‌روید، بهتر است عکاسی خانوادگی را هم به برنامه خود اضافه کنید اما قبل از مراجعه با دوستان آتلیه عکس کودک آسمان صحبت کنید تا شما را برای انتخاب بهترین لباس راهنمایی کنند مثلا بهتر است از انتخاب لباس‌هایی با طرح‌های پرگل و شلوغ خودداری کنید و سراغ رنگ‌های ملایم مثل کرم،‌آبی روشن، صورتی کم رنگ و... بروید. دوستان آتلیه عکس کودک برای چاپ و تهیه عکس‌ها پیشنهادات مختلفی از چاپ تکی تا تهیه تندیس از دست و پا پیش روی شما می‌گذارند که لیست کامل این خدمات را می‌توانید در آدرس زیر ببینید. 
 بهترین زمان عکاسی، سن مناسب کودکان

عکاسی کودک و نوزاد، چه زمان‌ هایی به آتلیه بروید؟

ویژگی‌ها و شرایط خانواده‌های امروزی با خانواده‌های قدیمی و نسل‌های گذشته تفاوت‌های اساسی دارد. از تعداد فرزندان که به ندرت از ۲ فرزند بیشتر می‌شود تا نحوه تربیت بچه‌ها اما در میان سنت‌ها و کارهای گذشتگان، یک رسم ساده و دوست داشتنی وجود داشت که امروزه در میان موبایل‌های دوربین‌های دار و دوربین‌های دیجیتال با حافظه‌های بالا فراموش شده است؛ حالا دیگر در کمتر خانواده جوانی، آلبوم خانوادگی وجود دارد؛ با وجود این که صدها و حتی هزاران عکس از دورهمی‌ها، مناسبت‌ها و روزمرگی خانواده وجود دارد اما عکس‌ها در حافظه گوشی موبایل و کامپیوتر محبوس شده‌اند و کمتر زمانی ورق می‌خورند.
 
در حالی که داشتن آلبوم خانوادگی، سنت زیبا و دوست داشتنی است که کاش فراموش نمی‌شد. این روزها امکانات بیشتری برای ساختن آلبوم‌های خانوادگی جذاب و زیبا وجود دارد. تعداد اتلیه‌های فعال در سطح شهر بیشتر شده و شما می‌توانید با کمک تیم‌های حرفه‌ای که در این حوزه فعالیت می‌کنند، برای خانواده شاد و خوشبخت خودتان یک آلبوم واقعی بسازید. یک آلبوم واقعی نه مجازی که بتوانید خاطرات خوش رفته را ورق بزنید.
 
امکان رفتن به آتلیه کودک برای  داشتن عکس‌های حرفه‌ای به صورت روزانه میسر نیست و برای تدارک چنین آلبومی باید بدانید چه مقاطعی در آتلیه عکاسی کنید. بی‌شک برای ازدواج و شروع زندگی مشترک خود عکاسی کرده‌اید و عکس‌های خوبی از شروع با هم بودن‌تان در اختیار دارید. مقطع بعدی دوران بارداری شماست.
 
بچه‌ها کنجکاوند تا بدانند پیش از وردشان زندگی شما چگونه بوده است و چه قدر منتظر آمدن‌شان بودید؟ با تهیه عکس‌های شاد از دوران بارداری، حس خوب‌تان را برای بچه‌ها ثبت کنید. بهترین زمان برای مراجعه به آتلیه و عکاسی بارداری، ۸ ماهگی است؛ زمانی که شکم شما برآمده شده، ماه‌های سخت اول بارداری را پشت سر گذاشتید و امادگی لازم برای عکاسی را دارید.
 
بعد از عکاسی بارداری، خیلی زود باید به اتلیه برگردید چون عکس‌های نوزادی بهتر است در ۱۵ روز اول تولد گرفته شود. هر چند این کار در روزهای اول سخت به نظر می‌رسد اما تا فرزند شما چهره نوزادی‌اش را از دست نداده، این تصویر را ثبت کنید.
 
از اینجا به بعد دست شما بازتر است و می‌توانید با نوپا شدن یا همزمان با جشن تولد یک سالگی کودک به اتلیه بروید اما توصیه ما به شما این است که تولدها را جدی بگیرید و سعی کنید هر سال از تولد فرزندتان یک عکس خوب و خاص بسازید. تهیه چنین عکسی، در هیاهوی تولد چندان میسر نیست. بهتر است چند روز قبل از تولد، این عکاسی را در اتلیه انجام دهید. اگر به اتلیه مجهز و حرفه‌ای مراجعه کنید، ماکت کیک هم در اختیار شما قرار می‌دهند تا عکس کاملا حال و هوای تولد داشته باشد. برای چنین عکس تولدی می‌توانید از اتلیه عکس سویل استودیو کمک بگیرید.
آتلیه سویل استودیو بدون دریافت مبلغی برای ورودی و داشتن تیم حرفه‌ای که با شرایط عکاسی از کودک آشنا هستند، فرصت داشتن آلبوم خانوادگی رویایی و خاص را برای شما فراهم می‌کنند.
منبع:
نی نی بان