آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری

آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری

آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری

آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری

دوربین فیمبرداری Sony DCR-DVD610 چه امکاناتی دارد ؟

برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی سونی را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.
در ابتدا باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD610  دوربین دیگری است که در این‌ مقاله معرفی می‌گردد. دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD610  به شما این امکان می‌دهد ویدیوی خود را مستقیما بر روی DVD یا هر ابزار دیگری ضبط کنید. این دوربین زیبا به قابلیت ضبط هیبریدی، میکروفون داخلی برای زوم صدا، دکمه‌ی Quick On، زوم اپتیکال ۴۰ برابر، زوم دیجیتال ۲۰۰۰ برابر و صفحه‌نمایش لمسی ۲٫۷ اینچی مجهز می باشد.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.
گفتنیست با شما دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD610 به راحتی قادر هستید فیلم‌برداری کنید و ویدیوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. تنظیمات ساده و مشخصه‌های کارآمدی در این دوربین ارائه شده می باشد. صفحه نمایش این دوربین جالب نیز یک صفحه نمایش لمسی ۲٫۷ اینچی با نسبت ۱۶:۹ است که حالت وایداسکرین دارد و در کنار زوم‌های اپتیکال و دیجیتال کارآمدی که ارائه شده کیفیت خوبی را تجربه خواهید نمود. لرزش‌گیر به کار رفته در DCR-DVD610 از نوع Super Steady Shot است. از دیگر مزیت‌های به کار رفته در این دوربین جذاب می‌توان به تکنولوژی Super NightShot® Plus اشاره نمود که در نور بسیار کم هم به داشتن عکس‌هایی بسیار خوب و باکیفیت کمک زیادی می‌نماید.عکاسی بارداری
CCD به کار رفته دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD610   از نوع HAD™ است و ۸/۱ اینچ اندازه دارد. تعداد پیکسل‌های موثر این حس‌گر ۳۴۰٫۰۰۰ است که به ثبت جزییات هر چه دقیق‌تر و کارآمدتر کمک زیادی می‌کند و به این صورت، ویدیوی شما بسیار دقیق، واضح و پر از جزییات خوب خواهد بود.
همچنین زوم اپتیکال  دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD610  به بزرگ‌کردن هر چه به‌تر تصویر کمک می‌کند. زوم دیجیتال آن نیز به بزرگ‌نمایی‌های دیجیتال با میزان اعوجاج کم‌تر تصویر می‌انجامد.  لنز به کار رفته در دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD610  از نوع کارل زایس Vario-Tessar است که عمدتا برای دوربین‌های جمع و جور طراحی شده‌ می باشد. این لنز دقت و کیفیت خوبی داراست.  آتلیه نوزاد

علاوه بر اینها کیفیت صدا و تصاویر دیجیتال DVD با فرمت MPEG2 در مقایسه با MiniDV تا اندازه‌ی زیادی به‌تر می باشد. بعد از بستن دیسک بر روی دوربین فیلم‌برداری، امکان اجرای دیسک مورد نظر در بیش‌تر DVD پلیرها، کامپیوترها، پخش‌کننده‌های Blu-ray Disc™ و کنسول‌های بازی PlayStation® ۳ میسر می‌باشد.

همان طور که قبلا توضیح دادیم  تنوع فرمت‌های DVD نوعی سادگی و کاربری ساده‌ را برای این دستگاه‌ها به همراه آورده می باشد. با برخورداری از DVD+RW دیگر نیازی به بستن دیسک نخواهد بود؛ فقط کافی است دیسک مورد نظر را در پخش‌کننده‌ی DVD یا Blu-ray Disc™ قرار دهید تا اجرا گردد.
بد یست بدانید تکنولوژی ضبط هیبریدی برای انتقال هر چه ساده‌تر ویدیوها و تصاویر دیجیتال از دوربین فیلم‌برداری به دیگر ابزارهای نمایشی سازگار بسیار کارآمد عمل می‌نماید. تصاویر خود را می‌توانید بر روی DVD، یا یکی از کارت‌های حافظه‌ی Duo™ یا PRO Duo™ ضبط کنید. تصاویر ضبط شده‌‌ یا تصاویر موجود روی DVD را می‌توان مستقیما با پخش‌کننده‌های DVD، کامپیوترها، پخش‌کننده‌های Blu-ray Disc™ و حتا کنسول‌های بازی PlayStation® ۳ اجرا نمود.
می توانیم از دیگر ویژگی‌هایدوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD610  به میکروفون زوم داخلی اشاره کنیم که صدا را به صورت دالبی ۵٫۱ کاناله پخش می‌کند و فوکوس صوتی خوبی را نیز ارائه می‌نماید.
همچنین صفحه نمایش ۲٫۷ اینچی دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD610  نیز با نسبت ۱۶:۹ طراحی شده و کیفیت و وضوح خوبی دارد. این صفحه نمایش تا زاویه‌ی ۲۷۰ درجه‌ای قابلیت چرخش دارد و تصاویر را به صورت شارپ و با جزییات خوب نمایش می‌دهد.
قابل ذکر است  باتری‌های شارژی یون لیتیوم سونی بر خلاف باتری‌های NiCad (نیکل کادمیومی)، کیفیت خود را در اثر شارژهای مختلف از دست نمی‌دهند. به همین خاطر به راحتی می‌توانید بدون هر گونه نگرانی نسبت به عمر باتری‌ها، آن‌ها را شارژ کنید و مشکلی هم پیش نخواهد آمد.
شما اگر بخواهید فوکوس را به صورت دستی تنظیم نمایید قادر می باشید از پانل لمسی این دوربین استفاده کنمایید. به کمک فوکوس دستی به راحتی می‌توانید دوربین خود را در هر کجا که باشید، صرف نظر از شرایط فیلم‌برداری، به صورت دستی تنظیم کنید و کیفیت خوبی هم خواهید داشت.
در ادامه باید بگوییم سیستم Super NightShot® Plus Infrared نیز با به کارگیری مود «شاتر آرام»، به شما امکان می‌دهد در شرایط کم‌نور و حتی در تاریکی مطلق هم رنگ و کنتراست خوبی را داشته باشید.
توجه کنید که، مودهایی هم برای انتخاب صحنه‌ی تصویربرداری ارائه شده که حالت‌های مختلفی مانند اتوماتیک، Twilight، Candle، طلوع و غروب آفتاب، آتش بازی، منظره، پرتره، Spotlight، ورزشی، ساحل و برف را شامل می‌گردند. در صورت تمایل می‌توانید از افکت‌های مختلفی مانند Monotone، Sepia یا Pastel هم برای هر چه بیش‌تر جذاب شدن تصاویر خود بهره ببرید. به عنوان یکی دیگر قابلیت‌هایدوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD610  می‌توانیم به نشان‌گر میزان عمر باتری دوربین بر روی صفحه نمایش اشاره کنیم. این کار تنها با فشار دادن یک دکمه میسر می باشد.
ویژگیهای سونی  DCR-DVD610

از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD610  می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

۱• حس‌گر ۸/۱ اینچی CCD
۲• پشتیبانی از کارت‌های حافظه PRO Duo یا Duo™
۳• توانایی ضبط هیبریدی
۴• زوم اپتیکال ۴۰ برابر
۵• زوم دیجیتال ۲۰۰۰ برابر
۶• صفحه نمایش ۲٫۷ اینچی با نسبت ۱۶:۹
۷• میکروفون داخلی برای زوم صدا
۸• صدای دالبی ۱/۵ کاناله
۹• لرزش‌گیر اپتیکال Super SteadyShot
۱۰• سیستم Super NightShot® Plus Infrared برای کار در تاریکی

منبع:

عکاسی

نقد و بررسی دوربین فیلمبردرای JVC GZ-HD7

برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی جی وی سی را که یکی از  تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.
در ابتدا باید بگوییم کمپانی JVC با تولید و عرضه دوربین فیلم‌برداری دیگری از سری خانواده Everio، مدل‌های خود را ارتقا داد. این مدل چیزی نیست جز دوربین فیلم‌برداری JVC مدل Everio GZ-HD7. این مدل از دوربین‌های بسیار کارآمد و پیشرفته‌ای می باشد که توانایی فیلم‌برداری HD با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ را ارائه کرده است. شما با این دوربین زیبا به راحتی قادر می باشید لحظه‌های به یاد ماندنی خود را با بالاترین کیفیت و رزولوشن ممکن ثبت و ضبط کرده، آن‌ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. آتلیه بارداری عکاسی نوزاد

راحتی کار، کاربرپسند بودن، مشخصه‌های خوب و کارآمد، تکنولوژی پیشرفته و تنظیمات دستی همگی در کنار هم از دوربین فیلم‌برداری JVC مدل HD Everio GZ-HD7 یک دوربین بسیار خوب و کارآمد ساخته‌اند که مطمئنا از کار با آن راضی خواهید بود.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.

گفتنیست  هارد دیسک داخلی دوربین فیلم‌برداری JVC مدل Everio GZ-HD7 یک هارد دیسک ۶۰ گیگابایتی است که حداکثر تا ۵ ساعت به صورت HD و با رزولوشن کامل ۱۰۸۰×۱۹۲۰و با سرعت بالای ۳۰ مگابایت در ثانیه کار می‌کند. این دوربین جهت ارائه بهترین عکس‌های ممکن به سه عدد CCD و لنز فوجینون (Fujinon) مجهز شده است. از دیگر ویژگی‌های دوربین فیلم‌برداری JVC مدل Everio GZ-HD7 می‌توانیم به لرزش‌گیر اپتیکال، تنظیمات تمام دستی متعدد، اتصالات چندگانه‌ (Component) دیجیتال، قابلیت‌های ویرایشی و نرم‌افزار کارآمدی برای آرشیو کردن فایل‌ها اشاره کنیم بعلاوه، قابلیت HD Everio Share Statio نیز برای انتقال آسان فایل‌ به دیسک DVD در نظر گرفته شده می باشد.

بهتر است بدانید  در دوربین فیلم‌برداری JVC مدل GZ-HD7 علاوه بر قابلیت عالی ضبط به مدت ۵ ساعت و با به‌ترین کیفیت Full HD، به کاربر امکان داده شده تا برای حداکثر ۷ ساعت با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۴۴۰در مود SP نیز کار کند. بعلاوه، حالت ۱۴۴۰CBR نیز با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۴۴۰و حداکثر ظرفیت ۵ ساعت نیز در نظر گرفته شده می باشد. دوربین فیلم‌برداری JVC مدل Everio GZ-HD7 با فرمت MPEG2 Transport Stream نیز سازگاری دارد. فیلم‌های ضبط شده با این دوربین جالب را می‌توان بر روی دیسک‌های دی وی دی Blu-ray و با استفاده از نرم‌افزار ارائه شده ضبط نمود.
باید خاطر نشان کنیم برای داشتن بهترین، درخشان‌ترین و واقعی‌ترین رنگ‌های ممکن از سه عدد CCD استفاده می‌گردد که هر کدام اندازه‌ای برابر با ۱٫۵ اینچ دارند. هر کدام از این حس‌گرها برای تشخیص یک رنگ خاص به کار می‌روند: قرمز، سبز و آبی. علاوه بر این، به منظور ثبت دقیق جزییات بر روی ‌CCD تکنولوژی فوجینون در ساختار لنز دوربین فیلم‌برداری JVC مدل Everio GZ-HD7 بکار رفته است که تنها در دوربین‌های پیشرفته به کار می‌رود.
این تکنولوژی توانایی زوم اپتیکال ۱۰ برابر را نیز به همراه آورده است که در نوع خود، عملکردی عالی و تقریبا با همان درخشانی (۱٫۸-۱٫۹F) و در طول محدوده زوم mm 33 mm ~3.3= f و با بهره‌گیری از سه لنز کروی کارآمد ارائه می‌کند. لنز دوربین با لایه‌ای از پوشش ضد انعکاس EBC پوشانده شده است و به این صورت، از افت کیفی لنز که از انعکاس نور بر سطح آن ناشی می‌شود جلوگیری می‌شود. برای حفظ این کیفیت، لرزش‌گیر اپتیکال در نظر گرفته شده است که از افت سیگنالی که به خاطر عمل‌کرد لرزش‌گیر الکترونیکی حاصل می‌شود جلوگیری می‌کند. به طور خلاصه می توانیم اینگونه بگوییم که دوربین فیلم‌برداری JVC مدل Everio GZ-HD7 یک دوربین پیشرفته با قابلیت‌های عالی ضبط است که در صنعت فیلم‌برداری ارزش خود را به خوبی نشان داده می باشد.
    در ادامه باید بگوییم  دوربین فیلم‌برداری JVC مدل GZ-HD7 به سه رابط دیجیتال مجهز می باشد که اعم از: USB، HDMI و i.LINK. USB عمدتا برای حفظ فایل‌ها به کار می‌رود، HDMI نیز برای مرور دیجیتال تصویر بر روی صفحه نمایش‌های بزرگ.
    شما قادر هستید با به کارگیری کابل USB 2.0   دوربین را به دستگاه رایت دی ودی JVC DVD Burner متصل کنید و به این ترتیب، فایل‌های خود را با استفاده از Share Station بر روی دیسک‌های DVD-R و DVD-RW رایت کنید. Share Station به شما امکان می‌دهد عکس‌هایی دیجیتال با فرمت JPEG ایجاد کنید. در این دوربین از دیسک‌های دولایه‌ای DVD-R نیز پشتیبانی می‌گردد.
شما  با برنامه دیگری که ارائه شده که برنامه Cyberlink BD Solution نام دارد که به کمک آن قادر هستید فایل‌های خود را با استفاده از کامپیوتر ویرایش و در عین حال، آرشیو نمایید. این برنامه PowerDirector برای ویرایش فیلم‌های ویدیویی HD، PowerProducer برای داشتن دیسک‌های Blu-ray و DVD-Video، و PowerCinema برای مدیریت فایل‌های HD و پخش مجدد آن‌ها را شامل می‌شود. از لوازم جانبی اختیاری این دوربین نیز می‌توان به لنز ۴۶ میلی‌متری تله فتو و لنز ۴۶ میلی‌متری واید، شارژر باتری و سه عدد باتری اضافی اشاره نمود.
همچنین  دوربین فیلم‌برداری JVC مدل Everio GZ-HD7نیز مانند بسیاری از دوربین‌های فیلم‌برداری دیگر به کاربر امکان می‌دهد در مود ۱۶:۹ بتواند فیلم‌ها و عکسهای خوبی با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ بگیرد.
در این دوربین فلاش داخلی در نظر گرفته نشده است، به همین خاطر عکس‌هایی که در فضای بسته گرفته شده‌اند تا اندازه‌ای دانه دانه می باشند. به عبارت دیگر، انتظار نداشته باشید عکس‌هایی که در قطع A4 چاپ می‌شوند کیفیت مطلوبی داشته باشند. خروجی USB، Firewire و HDMI و زوم فوجینون ۱۰ برابر (Fujinon) از دیگر امکانات آن می باشند.
در مجموع می توانیم بگوییم دوربین فیلم‌برداری JVC مدل GZ-HD7 طراحی بسیار خوب و در عین حال زیبایی داراست و بسیار خوش‌دست می باشد. کافی است این دوربین  فوق العاده را در دست بگیرید تا استحکام آن را در دست حس کنید. بدنه‌ آن مشکی رنگ است و وزنی برابر با ۰٫۷ کیلوگرم داراست.
ویژگیهای Everio GZ-HD7
از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلم‌برداری JVC مدل Everio GZ-HD7 می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

۱• کیفیت خوب فیلم‌برداری
۲• ظرفیت ضبط حداکثر ۵ ساعت با بهترین رزولوشن
۳• تنظیمات دستی عالی
۴• طراحی زیبا
۵• خروجی USB، Firewire و HDMI
۶• لنز زوم اپتیکال فوجینون ۱۰ برابر (Fujinon)
۷• زوم دیجیتال ۲۰۰ برابر
۸• توانایی فیلم‌برداری HD با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰
۹• رینگ فوکوس دستی و فوکوس کمکی
۱۰• لرزش‌گیر اپتیکال
۱۱• تکنولوژی Pixel Shift
۱۲• سه عدد CCD با اندازه ۱٫۵ اینچی
۱۳• رابط‌های کاربری دیجیتال چندگانه
۱۴• قابلیت ویرایش و آرشیو به صورت پیش‌رفته در کامپیوتر
۱۵• ابعاد: ۹۱×۷۷×۱۸۶ میلی‌متر
۱۶• وزن: ۰٫۷ کیلوگرم

منبع:

عکاسی


با امکانات دوربین Sony DCR-SR47 بیشتر آشنا شوید

برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی سونی را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.
در ابتدا باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR47  ، زیبا و سبک است و به راحتی در کیف دستی شما جای می گیرد. هارد درایو داخلی این دوربین به شما امکان را می دهد تا با توجه به تنظیمات کیفیتی که برای تصویر برداری خود انتخاب می نمایید، از ۷ تا ۲۰ ساعت، فیلم بگیرید. با توجه به دوربین مدل DCR-SR45، مشاهده می کنیم که کمانی سونی، بدنه ی دوربین های خود را ارتقا داده و از همه مهم تر اینکه با قرار دادن دکمه ی Quick On، دوربین بسیار سریع و به راحتی، به حالت استندبای رفته یا از آن بیرون می آید.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.
گفتنیست دوربین فیلمبرداری Sony DCR-SR47، یک دوربین هارددیسکی (HDD) است که تصاویر و فیلم های شما را روی هارد دیسک ۶۰ گیگابایتی ذخیره می نماید. ابعاد این دوربین زیبا، ۶۰*۶۸*۱۱۲ میلی متر و وزن آن، ۳۴۰ گرم است که این میزان بدون باتری محاسبه شده است. حسگر DCR-SR47، از نوع Advanced HAD CCD می باشد که دقت آن، ۰٫۳۸ مگاپیکسل و اندازه اش، ۸/۱ اینچ است و فیلم های شما را در قالب MPEG2 ذخیره می نماید و نمایش می دهد. رزولوشن موثر عکس در این نوع دوربین فیلمبرداری، ۰٫۳۴ مگاپیکسل می باشد که عکس ها را با فرمت JPEG برایتان ذخیره می نماید.
    مدل Sony DCR-SR47 دوربین فیلمبرداری‌، جدید و سبک وزنی از خانواده سونی است که به راحتی در کیف دستی جای می‌گیرد و وزن کمی دارد.
باید بگوییم ویژگی بسیار خاص HDD Smart Protection موجود در دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR47، خیال شما را از فیلم های ذخیره شده، راحت می کند و جلوی از بین رفتن آنها را در هنگام افتادن یا ضربه دیدن دوربین، می گیرد.
شما می توانید با دوربین فیلمبرداری Sony DCR-SR47، در حوادث ورزشی، حایت وحش یا عکس برداری از دور، با زوم اپتیکال بی نظیر ۶۰ برابر خود،  بی نهایت، به صحنه نزدیک تر شوید.سالن تولد کودک عکاسی کودک
همچنین لنز دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR47، از نوع بسیار خوب Carl Zeiss Vairo-Tessar است که برای دوربین های فیلمبرداری فشرده، طراحی شده می باشد و لرزش گیر تصویر الکترونیکی Steady Shot، تیرگی و محوشدگی تصاویر را که با لرزش دست ایجاد می شود، جبران می کند تا تصاویر شارپ و شفافی داشته باشید.

شما قادر می باشید با استفاده از تکنولوژی ضبط هیبرید،   فیلم ها و عکس های خود را یا روی هارددیسک و یا روی کارت حافظه ی جداشدنی، بایگانی نمایید. شما حتی این انکان را دارید که  از سبک های متنوع افکت های دوربین استفاده نمایید و به راحتی و بدون نیاز به کامپیوتر، آنها را از روی هارددیسک به کارت حافظه، انتقال دهید.
قابل ذکر است کمک نرم افزار Sony Picture Motion Browser،  راه بسیار ساده و مستقیمی برای انتقال، سازمان دهی و تماشای فیلم ها و تصاویر شما روی کامپیوتر می باشد. علاوه بر این، گزینه های متنوع خروجی دیگری هم که در این دوربین جالب موجود است، به شما کمک می کند تا اطلاعات مربوط در حافظه ی دوربین را روی DVD بریزید یا فقط با یک کلیک ساده، آنها را به شبکه ارسال نمایید.
مطمئنا ویژگی One-Touch Disc Burn، برای سهولت کار و صرفه جویی در میزان باتری، به کارتان خواهد آمد تا فیلم های هاردیسک خود را به راحتی روی DVD یا کامپیوتر منتقل نمایید.
علاوه بر اینها نرم افزاری که در مورد دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR47، مورد استفاده قرار می گیرد، Sony Picture Motion Browser, Drivers & Utilities می باشد.
باید بگوییم استفاده از یک دوربین فیلمبرداری، ممکن است برای خیلی ها، کار ترسناک و سختی، به نظر برسد، اما با وجود دکمه ی Easy Handycam، بیشتر ویژگی های پیچیده ی این دوربین زیبا، ساده می شوند و شما فقط با تمرکز روی همین دکمه ها، می توانید از دوربین استفاده نمایید.
توجه داشته باشید که ویژگی Film Roll Index، مانند بخش های مختلف یک کتاب، شما را برای یافتن عکس و فیلم های مورد نظر خود، راهنمایی می کند. ویژگی Face Index، یافتن فیلم و عکس ها را، آسان تر هم می کند. با استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره، این ویژگی، ویدیوهای شما را بر حسب چهره هایی که قبلاً تشخیص داده است، فهرست بندی می کند و هنگام مرور تصاویر و فیلم ها، راحت تر خواهید بود.
دوربین های فیلمبرداری SR47 و SR67، ویژگی های مشابه بسیار زیادی دارند، مهم ترین تفاوت آنها در ظرفیت هارددیسک آنهاست که در SR47، شصت گیگابایت و در SR67، هشتاد گیگابایت است. و در ضمن دوربین فیلمبرداری DCR-SR67، با همان ابعاد، وزن کمتری دارد.
همچنین سرعت شاتر دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR47 از یک چهارم ثانیه تا یک چهارهزارم ثانیه قابل کنترل است. و کیفیت ضبط فیلم آن هم، LP، HQ و SP می باشد.
دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR47، مجهز به لنزی با محدوده ی کانونی ۱٫۸-۶٫۰ میلی متر می باشد.
زوم اپتیکال دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR47، شصت برابر و زوم دیجیتال آن، ۲۰۰۰ برابر است. خوشبختانه، این دوربین مجهز به فوکوس دستی می باشد که این ویژگی دوربین برای عکاس های حرفه ای که عاشق تنظیمات دستی می باشند بسیار مهم است. فوکوس این دوربین جذاب، هم از نوع خودکار و هم از نوع کاملاً دستی می باشد.
نرم افزاری هم که در مورد دوربین Sony DCR-SR47، مورد استفاده قرار می‌گیرد، Sony Picture Motion Browser, Drivers & Utilities است. ویژگی Film Roll Index، مثل بخش‌های مختلف یک کتاب، شما را برای یافتن عکس و فیلم‌های مورد نظر خود، راهنمایی می‌کند.
شایان ذکر است صفحه نمایش لمسی چرخان دوربین فیلمبرداری DCR-SR47، از نوع TFT و در اندازه ی ۲٫۷ اینچ با تعداد ۱۲۳۰۰۰ پیکسل و از نوع استاندارد می باشد.
دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR47، مجهز به تنظیمات از پیش تعیین شده ای مثل تنظیم سفیدی در حالت های مختلف، حالت های تصویربرداری از پیش تنظیم شده، مثل ساحل، نور شمع، طلوع و غروب آفتاب، آتش بازی، منظره، ورزش و …می باشد.
در ادامه توجه داشته باشید  از سایر تجهیزات دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR47  می توان به خروجی USB، خروجی صدا و تصویر کامپوزیت، خروجی تلویزیون، کارت حافظه ی Memory Stick Pro Duo و باتری یون لیتیوم استاندارد اشاره نمود.
 ویژگیهای سونی DCR-SR47
از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR47 می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

۱• حسگر Advanced HAD CCD در اندازه ی ۸/۱ اینچ
۲• صفحه نمایش TFT به اندازه ی ۲٫۷ اینچ و تعداد ۱۲۳۰۰۰ پیکسل
۳• نوع حافظه: هارددیسکی (۶۰ گیگابایت) و کارت حافظه ی Pro Duo
۴• زوم اپتیکال ۶۰ برابر و زوم دیجیتال ۲۰۰۰ برابر
۵• نرم افزار: Sony Picture Motion Browser, Drivers & Utilities
۶• ذخیره سازی فیلم با کیفیت DV (720*480) در قالب MPEG2، تصویر ثابت در قالب JPEG و ویدیویی آنالوگ در قالب NTSC
۷• لنز Carl Zeiss Vairo-Tessar با زوم اپتیکال ۶۰ برابر
۸• لرزش گیر تصویر: Steady Shot
۹• توانایی ضبط صدای دالبی
۱۰• اتصالات: خروجی کامپیوتر، خروچی تلویزیون، خروجی صدا و تصویر کامپوزیت
۱۱• باتری یون لیتیوم استاندارد قابل شارژ به همراه شارژر
۱۲• مجهز به تکنولوژی تشخیص چهره
۱۳• ابعاد: ۶۰*۶۸*۱۱۲ میلی متر
۱۴• وزن: ۳۴۰گرم، بدون باتری
منبع:

عکاسی

با امکانات دوربین Sony DCR-SR47 بیشتر آشنا شوید

برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی سونی را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.
در ابتدا باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD610  دوربین دیگری است که در این‌ مقاله معرفی می‌گردد. دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD610  به شما این امکان می‌دهد ویدیوی خود را مستقیما بر روی DVD یا هر ابزار دیگری ضبط کنید. این دوربین زیبا به قابلیت ضبط هیبریدی، میکروفون داخلی برای زوم صدا، دکمه‌ی Quick On، زوم اپتیکال ۴۰ برابر، زوم دیجیتال ۲۰۰۰ برابر و صفحه‌نمایش لمسی ۲٫۷ اینچی مجهز می باشد.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.
گفتنیست با شما دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD610 به راحتی قادر هستید فیلم‌برداری کنید و ویدیوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. تنظیمات ساده و مشخصه‌های کارآمدی در این دوربین ارائه شده می باشد. صفحه نمایش این دوربین جالب نیز یک صفحه نمایش لمسی ۲٫۷ اینچی با نسبت ۱۶:۹ است که حالت وایداسکرین دارد و در کنار زوم‌های اپتیکال و دیجیتال کارآمدی که ارائه شده کیفیت خوبی را تجربه خواهید نمود. لرزش‌گیر به کار رفته در DCR-DVD610 از نوع Super Steady Shot است. از دیگر مزیت‌های به کار رفته در این دوربین جذاب می‌توان به تکنولوژی Super NightShot® Plus اشاره نمود که در نور بسیار کم هم به داشتن عکس‌هایی بسیار خوب و باکیفیت کمک زیادی می‌نماید.عکاسی نوزاد آتلیه نوزاد
CCD به کار رفته دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD610   از نوع HAD™ است و ۸/۱ اینچ اندازه دارد. تعداد پیکسل‌های موثر این حس‌گر ۳۴۰٫۰۰۰ است که به ثبت جزییات هر چه دقیق‌تر و کارآمدتر کمک زیادی می‌کند و به این صورت، ویدیوی شما بسیار دقیق، واضح و پر از جزییات خوب خواهد بود.
همچنین زوم اپتیکال  دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD610  به بزرگ‌کردن هر چه به‌تر تصویر کمک می‌کند. زوم دیجیتال آن نیز به بزرگ‌نمایی‌های دیجیتال با میزان اعوجاج کم‌تر تصویر می‌انجامد. لنز‌ به کار رفته در دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD610  از نوع کارل زایس Vario-Tessar است که عمدتا برای دوربین‌های جمع و جور طراحی شده‌ می باشد. این لنز دقت و کیفیت خوبی داراست.

علاوه بر اینها کیفیت صدا و تصاویر دیجیتال DVD با فرمت MPEG2 در مقایسه با MiniDV تا اندازه‌ی زیادی به‌تر می باشد. بعد از بستن دیسک بر روی دوربین فیلم‌برداری، امکان اجرای دیسک مورد نظر در بیش‌تر DVD پلیرها، کامپیوترها، پخش‌کننده‌های Blu-ray Disc™ و کنسول‌های بازی PlayStation® ۳ میسر می‌باشد.

همان طور که قبلا توضیح دادیم  تنوع فرمت‌های DVD نوعی سادگی و کاربری ساده‌ را برای این دستگاه‌ها به همراه آورده می باشد. با برخورداری از DVD+RW دیگر نیازی به بستن دیسک نخواهد بود؛ فقط کافی است دیسک مورد نظر را در پخش‌کننده‌ی DVD یا Blu-ray Disc™ قرار دهید تا اجرا گردد.
بد یست بدانید تکنولوژی ضبط هیبریدی برای انتقال هر چه ساده‌تر ویدیوها و تصاویر دیجیتال از دوربین فیلم‌برداری به دیگر ابزارهای نمایشی سازگار بسیار کارآمد عمل می‌نماید. تصاویر خود را می‌توانید بر روی DVD، یا یکی از کارت‌های حافظه‌ی Duo™ یا PRO Duo™ ضبط کنید. تصاویر ضبط شده‌‌ یا تصاویر موجود روی DVD را می‌توان مستقیما با پخش‌کننده‌های DVD، کامپیوترها، پخش‌کننده‌های Blu-ray Disc™ و حتا کنسول‌های بازی PlayStation® ۳ اجرا نمود.
می توانیم از دیگر ویژگی‌هایدوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD610  به میکروفون زوم داخلی اشاره کنیم که صدا را به صورت دالبی ۵٫۱ کاناله پخش می‌کند و فوکوس صوتی خوبی را نیز ارائه می‌نماید.
همچنین صفحه نمایش ۲٫۷ اینچی دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD610  نیز با نسبت ۱۶:۹ طراحی شده و کیفیت و وضوح خوبی دارد. این صفحه نمایش تا زاویه‌ی ۲۷۰ درجه‌ای قابلیت چرخش دارد و تصاویر را به صورت شارپ و با جزییات خوب نمایش می‌دهد.
قابل ذکر است  باتری‌های شارژی یون لیتیوم سونی بر خلاف باتری‌های NiCad (نیکل کادمیومی)، کیفیت خود را در اثر شارژهای مختلف از دست نمی‌دهند. به همین خاطر به راحتی می‌توانید بدون هر گونه نگرانی نسبت به عمر باتری‌ها، آن‌ها را شارژ کنید و مشکلی هم پیش نخواهد آمد.
شما اگر بخواهید فوکوس را به صورت دستی تنظیم نمایید قادر می باشید از پانل لمسی این دوربین استفاده کنمایید. به کمک فوکوس دستی به راحتی می‌توانید دوربین خود را در هر کجا که باشید، صرف نظر از شرایط فیلم‌برداری، به صورت دستی تنظیم کنید و کیفیت خوبی هم خواهید داشت.
در ادامه باید بگوییم سیستم Super NightShot® Plus Infrared نیز با به کارگیری مود «شاتر آرام»، به شما امکان می‌دهد در شرایط کم‌نور و حتی در تاریکی مطلق هم رنگ و کنتراست خوبی را داشته باشید.
توجه کنید که، مودهایی هم برای انتخاب صحنه‌ی تصویربرداری ارائه شده که حالت‌های مختلفی مانند اتوماتیک، Twilight، Candle، طلوع و غروب آفتاب، آتش بازی، منظره، پرتره، Spotlight، ورزشی، ساحل و برف را شامل می‌گردند. در صورت تمایل می‌توانید از افکت‌های مختلفی مانند Monotone، Sepia یا Pastel هم برای هر چه بیش‌تر جذاب شدن تصاویر خود بهره ببرید. به عنوان یکی دیگر قابلیت‌هایدوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD610  می‌توانیم به نشان‌گر میزان عمر باتری دوربین بر روی صفحه نمایش اشاره کنیم. این کار تنها با فشار دادن یک دکمه میسر می باشد.
ویژگیهای سونی  DCR-DVD610
از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD610  می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
۱• حس‌گر ۸/۱ اینچی CCD
۲• پشتیبانی از کارت‌های حافظه PRO Duo یا Duo™
۳• توانایی ضبط هیبریدی
۴• زوم اپتیکال ۴۰ برابر
۵• زوم دیجیتال ۲۰۰۰ برابر
۶• صفحه نمایش ۲٫۷ اینچی با نسبت ۱۶:۹
۷• میکروفون داخلی برای زوم صدا
۸• صدای دالبی ۱/۵ کاناله
۹• لرزش‌گیر اپتیکال Super SteadyShot
۱۰• سیستم Super NightShot® Plus Infrared برای کار در تاریکی

منبع:

عکاسی

دوربین فیمبرداری Sony DCR-DVD610 چه امکاناتی دارد ؟

برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی سونی را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.
در ابتدا باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR47  ، زیبا و سبک است و به راحتی در کیف دستی شما جای می گیرد. هارد درایو داخلی این دوربین به شما امکان را می دهد تا با توجه به تنظیمات کیفیتی که برای تصویر برداری خود انتخاب می نمایید، از ۷ تا ۲۰ ساعت، فیلم بگیرید. با توجه به دوربین مدل DCR-SR45، مشاهده می کنیم که کمانی سونی، بدنه ی دوربین های خود را ارتقا داده و از همه مهم تر اینکه با قرار دادن دکمه ی Quick On، دوربین بسیار سریع و به راحتی، به حالت استندبای رفته یا از آن بیرون می آید.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.
گفتنیست دوربین فیلمبرداری Sony DCR-SR47، یک دوربین هارددیسکی (HDD) است که تصاویر و فیلم های شما را روی هارد دیسک ۶۰ گیگابایتی ذخیره می نماید. ابعاد این دوربین زیبا، ۶۰*۶۸*۱۱۲ میلی متر و وزن آن، ۳۴۰ گرم است که این میزان بدون باتری محاسبه شده است. حسگر DCR-SR47، از نوع Advanced HAD CCD می باشد که دقت آن، ۰٫۳۸ مگاپیکسل و اندازه اش، ۸/۱ اینچ است و فیلم های شما را در قالب MPEG2 ذخیره می نماید و نمایش می دهد. رزولوشن موثر عکس در این نوع دوربین فیلمبرداری، ۰٫۳۴ مگاپیکسل می باشد که عکس ها را با فرمت JPEG برایتان ذخیره می نماید.
    مدل Sony DCR-SR47 دوربین فیلمبرداری‌، جدید و سبک وزنی از خانواده سونی است که به راحتی در کیف دستی جای می‌گیرد و وزن کمی دارد.
باید بگوییم ویژگی بسیار خاص HDD Smart Protection موجود در دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR47، خیال شما را از فیلم های ذخیره شده، راحت می کند و جلوی از بین رفتن آنها را در هنگام افتادن یا ضربه دیدن دوربین، می گیرد. آتلیه کودک
شما می توانید با دوربین فیلمبرداری Sony DCR-SR47، در حوادث ورزشی، حایت وحش یا عکس برداری از دور، با زوم اپتیکال بی نظیر ۶۰ برابر خود،  بی نهایت، به صحنه نزدیک تر شوید.سالن تولد کودک
همچنین  لنز دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR47، از نوع بسیار خوب Carl Zeiss Vairo-Tessar است که برای دوربین های فیلمبرداری فشرده، طراحی شده می باشد و لرزش گیر تصویر الکترونیکی Steady Shot، تیرگی و محوشدگی تصاویر را که با لرزش دست ایجاد می شود، جبران می کند تا تصاویر شارپ و شفافی داشته باشید.

شما قادر می باشید با استفاده از تکنولوژی ضبط هیبرید،   فیلم ها و عکس های خود را یا روی هارددیسک و یا روی کارت حافظه ی جداشدنی، بایگانی نمایید. شما حتی این انکان را دارید که  از سبک های متنوع افکت های دوربین استفاده نمایید و به راحتی و بدون نیاز به کامپیوتر، آنها را از روی هارددیسک به کارت حافظه، انتقال دهید.

قابل ذکر است کمک نرم افزار Sony Picture Motion Browser،  راه بسیار ساده و مستقیمی برای انتقال، سازمان دهی و تماشای فیلم ها و تصاویر شما روی کامپیوتر می باشد. علاوه بر این، گزینه های متنوع خروجی دیگری هم که در این دوربین جالب موجود است، به شما کمک می کند تا اطلاعات مربوط در حافظه ی دوربین را روی DVD بریزید یا فقط با یک کلیک ساده، آنها را به شبکه ارسال نمایید.
مطمئنا ویژگی One-Touch Disc Burn، برای سهولت کار و صرفه جویی در میزان باتری، به کارتان خواهد آمد تا فیلم های هاردیسک خود را به راحتی روی DVD یا کامپیوتر منتقل نمایید.
علاوه بر اینها نرم افزاری که در مورد دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR47، مورد استفاده قرار می گیرد، Sony Picture Motion Browser, Drivers & Utilities می باشد.
باید بگوییم استفاده از یک دوربین فیلمبرداری، ممکن است برای خیلی ها، کار ترسناک و سختی، به نظر برسد، اما با وجود دکمه ی Easy Handycam، بیشتر ویژگی های پیچیده ی این دوربین زیبا، ساده می شوند و شما فقط با تمرکز روی همین دکمه ها، می توانید از دوربین استفاده نمایید.
توجه داشته باشید که ویژگی Film Roll Index، مانند بخش های مختلف یک کتاب، شما را برای یافتن عکس و فیلم های مورد نظر خود، راهنمایی می کند. ویژگی Face Index، یافتن فیلم و عکس ها را، آسان تر هم می کند. با استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره، این ویژگی، ویدیوهای شما را بر حسب چهره هایی که قبلاً تشخیص داده است، فهرست بندی می کند و هنگام مرور تصاویر و فیلم ها، راحت تر خواهید بود.
دوربین های فیلمبرداری SR47 و SR67، ویژگی های مشابه بسیار زیادی دارند، مهم ترین تفاوت آنها در ظرفیت هارددیسک آنهاست که در SR47، شصت گیگابایت و در SR67، هشتاد گیگابایت است. و در ضمن دوربین فیلمبرداری DCR-SR67، با همان ابعاد، وزن کمتری دارد.
همچنین سرعت شاتر دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR47 از یک چهارم ثانیه تا یک چهارهزارم ثانیه قابل کنترل است. و کیفیت ضبط فیلم آن هم، LP، HQ و SP می باشد.
دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR47، مجهز به لنزی با محدوده ی کانونی ۱٫۸-۶٫۰ میلی متر می باشد.
زوم اپتیکال دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR47، شصت برابر و زوم دیجیتال آن، ۲۰۰۰ برابر است. خوشبختانه، این دوربین مجهز به فوکوس دستی می باشد که این ویژگی دوربین برای عکاس های حرفه ای که عاشق تنظیمات دستی می باشند بسیار مهم است. فوکوس این دوربین جذاب، هم از نوع خودکار و هم از نوع کاملاً دستی می باشد.
نرم افزاری هم که در مورد دوربین Sony DCR-SR47، مورد استفاده قرار می‌گیرد، Sony Picture Motion Browser, Drivers & Utilities است. ویژگی Film Roll Index، مثل بخش‌های مختلف یک کتاب، شما را برای یافتن عکس و فیلم‌های مورد نظر خود، راهنمایی می‌کند.
شایان ذکر است صفحه نمایش لمسی چرخان دوربین فیلمبرداری DCR-SR47، از نوع TFT و در اندازه ی ۲٫۷ اینچ با تعداد ۱۲۳۰۰۰ پیکسل و از نوع استاندارد می باشد.
دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR47، مجهز به تنظیمات از پیش تعیین شده ای مثل تنظیم سفیدی در حالت های مختلف، حالت های تصویربرداری از پیش تنظیم شده، مثل ساحل، نور شمع، طلوع و غروب آفتاب، آتش بازی، منظره، ورزش و …می باشد.
در ادامه توجه داشته باشید  از سایر تجهیزات دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR47  می توان به خروجی USB، خروجی صدا و تصویر کامپوزیت، خروجی تلویزیون، کارت حافظه ی Memory Stick Pro Duo و باتری یون لیتیوم استاندارد اشاره نمود.
ویژگیهای سونی DCR-SR47
از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR47 می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
۱• حسگر Advanced HAD CCD در اندازه ی ۸/۱ اینچ
۲• صفحه نمایش TFT به اندازه ی ۲٫۷ اینچ و تعداد ۱۲۳۰۰۰ پیکسل
۳• نوع حافظه: هارددیسکی (۶۰ گیگابایت) و کارت حافظه ی Pro Duo
۴• زوم اپتیکال ۶۰ برابر و زوم دیجیتال ۲۰۰۰ برابر
۵• نرم افزار: Sony Picture Motion Browser, Drivers & Utilities
۶• ذخیره سازی فیلم با کیفیت DV (720*480) در قالب MPEG2، تصویر ثابت در قالب JPEG و ویدیویی آنالوگ در قالب NTSC
۷• لنز Carl Zeiss Vairo-Tessar با زوم اپتیکال ۶۰ برابر
۸• لرزش گیر تصویر: Steady Shot
۹• توانایی ضبط صدای دالبی
۱۰• اتصالات: خروجی کامپیوتر، خروچی تلویزیون، خروجی صدا و تصویر کامپوزیت
۱۱• باتری یون لیتیوم استاندارد قابل شارژ به همراه شارژر
۱۲• مجهز به تکنولوژی تشخیص چهره
۱۳• ابعاد: ۶۰*۶۸*۱۱۲ میلی متر
۱۴• وزن: ۳۴۰گرم، بدون باتری

منبع:

عکاسی