آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری

آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری

آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری

آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری

عکاسان معروف جهان درباره‌ی اینستاگرام چه می‌گویند قسمت 10

از وقتی که کار اینستاگرام تحت عنوان رسانه‌ای متکی بر عکس آغاز شد , پرسش‌های مختلفی در مورد ماهیت عکاسی در اینستاگرام و تأثیرگذاری این روش ارتباطی بر کلیت عکاسی مطرح شد . علی الخصوص بعداز آن‌که عکاسانی دارای اسم و رسم و حرفه‌ای هم با کارکرد‌هایی متعدد در آن آغاز به عمل کردند . در این راه , پرسش‌هایی را برای تنی چند از عکاسان مشهور و شناخته‌شده‌ که در اینستاگرام هم اکانت کاربری دارا هستند , ارسال کردیم تا بینش این عکاسان را در زمینه‌ی اینستاگرام و تاثیرات آن بر عکاسی جویا شویم . به‌دنبال , ابتدا پرسش‌هایی را بازدید می کنید که به طور مشترک برای این عکاسان پیامبر شده و بعد از آن , پاسخ‌های عکاسان را در‌این بخش و بخش‌های پیشین , سوای ترتیب خاصی در درج اسامی , میتوانید بخوانید . ( بخش نخستین و دوم و سوم ) قابل ذکر است پرسش‌ها آخرها خردادماه ۱۳۹۷ برای عکاسان نبی شده و تصاویر و داده ها حاضر مرتبط با بازه‌ی هنگامی فوق است . عکاسی 

 بادکنک آرایی

پرسش‌ها :

۱ . شاید حیث شمارا در خصوص اینستاگرام تحت عنوان رسانه‌‌ای برای به اشتراک‌گذاری عکس بدانیم؟

۲ . از نگرش شما اینستاگرام در عکاسی معاصر چه نقشی ایفا می‌کند؟

۳ . شما برای چه مقاصدی در اینستاگرام , عکس به اشتراک می‌گذارید؟

۴ . درخصوص اشخاصی که آوازه و هم‌چنین روش خویش در عکاسی را از روش به اشتراک گذاشتن تصاویر در اینستاگرام پیدا می نمایند چه نظری دارید؟

 عکاسی بارداری 

پیتر فانچ

اکانت کاربری : peterfunch

تعداد دنبال‌کننده در اینستاگرام : ۹/۴ هزار نفر

میانگین حدودی تعداد لایک در هر پست : ۳۰۰ لایک


پاسخ‌ها :

۱ . دیدن این که اینستاگرام چطور مصرف تصویر ما‌را به کلی دگرگون کرده‌ , شگفت انگیز است . چه بسا می‌توان این سؤال را مطرح کرد که آیا به درجه‌ی اشباع چهره یی رسیده‌ایم یا این که نه؟ اینجانب که این‌طور تامل نمی کنم . اینستاگرام صرفا یک کدام از چند رسانه‌ی به اشتراک‌گذاری عکس است . این رسانه‌ها صفا و آسانی خویش را از دست داده‌اند و امروزه مملو‌از تبلیغات شده‌اند . براین اساس فکرمی‌کنم که آن روزهای طلایی اینستاگرام رو به پایان است , البته احتمالا این مورد در آتی تغییر‌و تحول نماید .


۲ . این رسانه فاصله‌ی در بین عکاس آماتور و حرفه‌ای را از در بین برده است . امروزه تمامی عکاس میباشند و از عکاسی به کار گیری مینمایند , پس حقیقتا اینکه خودتان را عکاس بنامید اهمیتی ندارد . آنچه دیدنی اعتنا است , چگونگی استعمال شما از عکاسی است ; داستانی که تعریف می کنید , اندیشه‌هایی که مبنی بر آن ها از عکاسی استعمال می کنید یا این که مفاهیم بنیادین آثارتان . ولی با این‌حال آیا این‌ها می باشند که عکاسی معاصر را تشکیل می‌دهند؟


۳ . درباره ی اینستاگرام خیلی سختگیر نیستم ; یعنی چیز‌هایی که پست میکنم , تمامی چیز اعم از خبررسانی , تصاویر دیرین و تصاویری که پیدا می کنم را دربرگیرنده میگردد . تا حد متعددی اینستاگرام برای اینجانب یک رسانه‌یِ دیگر است . احتمال دارد در شرایطی‌که بیشتر بر کار در صفحه‌ی اینستاگرامم متمرکز بودم , دنبال‌کنندگان بیشتری نیز داشتم و آن موقع از اینستاگرام گوناگون به کار گیری می کردم .


۴ . آیا آوازه لزوماً باعث تاثیرگذاری می‌شود؟ خیر واقعاً . کانال‌ها و شیوه های متفاوتی برای یک تصویر موجود هست تا زنده بماند , به اشتراک نهاده شود و مجدد ایجاد شود ; بدین ترتیب اعتقاد و باور اینکه تصاویر صرفا در یک رسانه لایک‌های متعددی اخذ می نمایند , در واقع یک نگرش کوته‌نظرانه در مورد رابطه چهره یی است . البته مطمئن هستم برای افرادی که فقط از اینستاگرام تحت عنوان رسانه به کارگیری می نمایند , میتواند از لحاظ اقتصادی , مدلی استوار باشد . برای خودش اقتصاد کلانی است…

ریچارد سندلر

اکانت کاربری : ohstop۱۹۴۶

تعداد دنبال‌کننده در اینستاگرام : ۱۰/۴ هزار نفر

میانگین حدودی تعداد لایک در هر پست : ۳۰۰ لایک


پاسخ‌ها :

۱ . می پندارم که اینستاگرام به دلیل آسانی , یک رسانه‌ی خوب برای به اشتراک گذاشتن عکس است . انتقادی نیز که به اینستاگرام دارم این است که کاش این قابلیت را داشت که بتوان با چرخاندن موبایل به طور افقی , تصویر را نیز به طور تمام ورقه و افقی روئت کرد . 



منبع:

عکاسی

عکاسان معروف جهان درباره‌ی اینستاگرام چه می‌گویند قسمت 9

از اقبال بیشتری هم برای دارای شهرت شدن برخوردارند .

سامان مویسس

اکانت کاربری : moisessaman

تعداد دنبال‌کننده در اینستاگرام : ۲۲ . ۶ هزار نفر

میانگین حدودی تعداد لایک در هر پست : ۹۰۰ لایک

پاسخ‌ها :

۱ . تاءمل کنم خوب تر است با بیان کردن این کلام استارت کنم که اینجانب به هیچ وجه راجع به رسانه‌های اجتماعی حرفه ای نیستم ; از فیسبوک به کارگیری نمی کنم و از روی بی‌میلی , سال پیش یک استفاده کننده اینستاگرام شدم . تفکر کنم منصفانه باشد که در میان خویش رسانه و اینکه چطور بوسیله کاربرانش به کارگیری می‌گردد , تمایز قائل شد . اینستاگرام به خودیِ خویش ابزاری خوب برای رابطه با مخاطب به نظر‌ میرسد ; چه این اشخاص دوستان خوب و یا این که اشخاص خانواده‌تان باشند یا این که این که کسانی ناشناخته باشند که به اثر ها شما علاقه‌مند می‌باشند . البته تردید اینجانب بیشتر درمورد جنبه‌ی زشت این رسانه است ; مثل خصوصیت اعتیادآور آن و قصد به زیاده‌روی در به اشتراک گذاشتن و بد جلوه دادن و تحریف حقیقت .

۲ . به نظرم مهم‌ خیس از تمامی چیز , اینستاگرام ابزاری برای رابطه فوری با مخاطب‌تان است . می‌پندارم به خاطر این حقیقت که یوزرها اینستاگرام بیشتر از روش عکاسی با نیز رابطه برقرار میکنند و اینکه میلیون‌ها نفر را به عکاسانی تبدیل مینماید که در غیر این صورت با عکاسی ارتباطی نداشتند , اینستاگرام سواد بصری ما‌را به طور جمعی ارتقاء داده است ; البته بر پایه ی تجربه‌ی فردی , اینستاگرام هیچ ارتباطی با مراحل خلاقانه‌ی عمل اینجانب ندارد . عکاسی بارداری 

۳ . نحوه‌ی رابطه اینجانب با اینستاگرام مدام یکسان نیست . بعضا ‌اوقات اثرها منتشر شده‌ام در مجله‌ها را به اشتراک می گذارم , بقیه‌ی مواقع ویدئوهایی را به اشتراک می گذارم که در وقتی که سرگرم به کارهستم یا این که در حین معاش روزمره‌ام , آن ها را ضبط کرده‌ام و گاهی از آن برای اطلاع‌رسانی درخصوص داستان‌ها یا این که رویداد‌های مشخصی که با آثارم در رابطه میباشند , به کارگیری می کنم .بادکنک آرایی

۴ . میپندارم این پدیده , بازتابی از جامعه‌ی فعلیِ دیوانه‌ و شیفته‌یِ رسانه‌های جمعی است که ما نیز در آن زندگی می‌کنیم. وانمود نمی‌کنم که از میلیون‌ها نفری که باعث ایجاد پدیده‌ی «سلبریتی اینستاگرام» شدند، باهوش‌تر هستم، اما فکر می‌کنم که این شهرت، مسئولیت‌هایی نیز در قبال مخاطب به دنبال می‌آورد.

منبع:

عکاسی

عکاسان معروف جهان درباره‌ی اینستاگرام چه می‌گویند قسمت 8

۴ . اینستاگرام رسانه‌ای تازه برای عکاسان است تا با آن , آثارشان را بپرورانند و ایده‌هایشان را به طور آنلاین بیازمایند . این روز‌ها فشار بیشتری برای داشتن یک پروفایل دیجیتال موجود هست , پروفایلی که رسیدگی به آن قادر است دشوار باشد , به خصوص هنگامی که اشخاص شاغل در استودیو می‌باشند یا این که صرفاً کارایی مینمایند که فارغ از حواس پرتیِ بررسی کردن رسانه های آنلاین , معاش نمایند . ولی این رسانه میتواند ابزار فراوان خیر نیز باشد ; اینجانب از عکاسانی که آثارشان را از روش اینستاگرام توسعه و گسترش و رشد می دهند ( هنگامی که قادر است خط مش جدیدی برای تعامل تولید ‌کند ) حمایت می کنم . این رسانه نمی‌تواند جایگزین سخن رو در رو با استادان یا این که دیگر هنرمندان باشد , البته می تواند باعث ارتقاء ارتباطاتی شود که به فرد در پیداکردن مشاهده کرد شخصی‌اش یاری میکند و بعداً برقراری ارتباطات  انسانی در دنیای حقیقی را نیز آسان‌تر می‌کند. آتلیه بارداری

فکر میکنم اینستاگرام میتواند محل قابل قبولی برای خودبیانگری و توسعه و گسترش شبکه‌ی ارتباطی اشخاص باشد تا بتوانند بقیه افراد را در دیالوگ و گفتگویی گسترده‌تر که عکاسی صرفا قسمتی از آن است , مشغول نمایند یا این که به معضل بکشند . زمانی اقتدار ابلاغ هنری یا این که نگرش هر فرد به طور خلاقانه‌ای به وسیله این رسانه‌ی منحصر به فرد صورت گرفته یا این که سامان می یابد , طوری که برانگیزاننده‌ی گفت‌وگو است و به همین خاطر آوازه یا این که بدنامی به همراه می آورد , خوب و بی‌نظیر است .سالن تولد کودک

راجر بلن

اکانت کاربری : rogerballen

تعداد دنبال‌کننده در اینستاگرام : ۱۰۲ هزار نفر

میانگین حدودی تعداد لایک در هر پست : ۵۰۰۰ لایک

پاسخ‌ها :

۱ . اینستاگرام از دیدگاهی عملی , رسانه‌ای خوب برای به اشتراک گذاشتن تصاویر است . خیلی راحت می‌توان تصاویر را در‌این رسانه بار گذاری کرد و مخاطب بالقوه‌ای که برای دیدن تصاویر موجود هست , انبوه است .


۲ . اینستاگرام مثل فیسبوک سوای اعتنا به کیفیت مایحتاج تصاویر , به مردمان اذن می دهد که تصاویرشان را به اشترک گذارند . خطر این فرایند این است که قیمت حقیقی وواقعی هر تصویر بر طبق میزان «لایک»‌هایش قضاوت می‌گردد . به نظرم این روش ارزش‌گذاری عکس‌ها , در غایت اثر زیاد منفی بر بضاعت و توان اشخاص برای قضاوت راجع‌به قیمت واقعی یک عکس خواهد گذاشت .

منبع:

عکاسی

عکاسان معروف جهان درباره‌ی اینستاگرام چه می‌گویند قسمت 7

از هنگامی که کار اینستاگرام تحت عنوان رسانه‌ای متکی بر عکس آغاز شد , پرسش‌های مختلفی درخصوص ماهیت عکاسی در اینستاگرام و تأثیرگذاری این روش ارتباطی بر کلیت عکاسی مطرح شد . علی الخصوص بعد از آن‌که عکاسانی دارای شهرت و حرفه‌ای هم با کارکرد‌هایی متعدد در آن آغاز به عمل کردند . در این سمت , پرسش‌هایی را برای تنی چند از عکاسان مشهور و شناخته‌شده‌ که در اینستاگرام هم اکانت کاربری دارا هستند , ارسال کردیم تا بینش این عکاسان را در خصوص اینستاگرام و تاثیرات آن بر عکاسی جویا شویم . درپی , ابتدا پرسش‌هایی را تماشا میکنید که به طور مشترک برای این عکاسان نبی شده و بعداز آن , پاسخ‌های عکاسان را در‌این بخش و بخش‌های آینده , فارغ از ترتیب خاصی در درج اسامی , میتوانید بخوانید . ( بخش اولیه و دوم ) قابل ذکر است پرسش‌ها آخرها خردادماه ۱۳۹۷ برای عکاسان پیامبر شده و تصاویر و داده ها حاضر مرتبط با بازه‌ی هنگامی فوق است .
پرسش‌ها :
۱ . احتمال دارد حیث شمارا در باب اینستاگرام تحت عنوان رسانه‌‌ای برای به اشتراک‌گذاری عکس بدانیم؟
۲ . از بینش شما اینستاگرام در عکاسی معاصر چه نقشی ایفا می‌کند؟
۳ . شما برای چه مقاصدی در اینستاگرام , عکس به اشتراک می‌گذارید؟
۴ . راجع به اشخاصی که آوازه و هم‌چنین رویکرد خویش در عکاسی را از روش به اشتراک گذاشتن تصاویر در اینستاگرام پیدا می کنند چه نظری دارید؟آتلیه عکاسی
جیمز کیسبیِر
اکانت کاربری : jamescasebere
تعداد دنبال‌کننده در اینستاگرام : ۷ هزار نفر
میانگین حدودی تعداد لایک در هر پست : ۳۰۰ لایک
پاسخ‌ها :
۱ . به نظرم اینستاگرام خط مش دوچندان نیکی برای به اشتراک گذاشتن عکس‌های استودیویی غیرقانونی از مدل‌هایی است که در اکنون کار‌ کردن بر روی آنها هستم و باعث می شود مخاطب در زمینه‌ی روند کاری‌ام اطلاع کسب نماید . اینجانب تصاویری از هنر و معماری را به اشتراک میگذارم که آن‌ها‌را دوست دارم یا این که این که از آنها در کارم تأثیر پذیرفته ‌باشم . همینطور علاقه‌مندم بدانم که بقیه‌ی هنرمندان و اشخاصی که در هنر یا این که دیگر رشته‌های دارای ربط سرگرم کارند , بر روی چه چیز‌هایی عمل مینمایند , در عکس العمل به چه چیز‌های عمل میکنند و به چه موضوعاتی می‌اندیشند .سالن تولد 
۲ . اینستاگرام راهی است که اینجانب از آن برای به اشتراک گذاشتن آثارم سود میبرم , ولی عکسی که در اینستاگرام قرار می ‌دهم , کم کم تصویر نهایی‌ای ‌است که آن را یکی آثارم بدانم . این رسانه میتواند تحت عنوان رسانه‌ای خوب برای آزمودن ایده‌ها برای عکس‌ها , یافت کردن الهام‌هایی برای تصاویر و… به عمل رود .
۳ . اینستاگرام مهم ترین رسانه‌ی اجتماعیِ اینجانب برای رابطه برقرار کردن با کسانی است که آثارم را دنبال مینمایند . این رسانه فراوان متمرکز بر رابطه چهره ای است و از این حیث برای اشتراک‌گذاری تصاویر و رابطه برقرار کردن با کسانی که می خواهند اثرها در اکنون ایجاد و معاش روزمره‌ی هنرمندان را ببینند , مضاعف مطلوب است . هم‌چنین این رسانه , راهی خوب برای رابطه برقرار کردن با هنرگردانان , مدیریت موزه‌ها , هنرمندان و دوستانی است که دیدگاه‌های تصویریِشان را از روش اینستاگرام به اشتراک میگذارند .

منبع:

عکاسی

عکاسان معروف جهان درباره‌ی اینستاگرام چه می‌گویند قسمت 6

این بدین معناست که نوشتار در کار من زیاد مهم است. به نظرم آمد که برای این صفحه‌ی اینستاگرامی نیز که ساخته‌ام، مانند یک کتاب، صفحه به صفحه نوشته‌ها و عکس‌ها را ساحل هم بگذارم تا برای اشخاصی که مرا پیگیری می‌کنند، به نوعی مانند یک کتاب آموزشی هم باشد. فعلاً هم هیچ‌گونه استفاده‌ی تجاری‌ای از اینستاگرام نکرده‌ام؛ برخی مواقع در آن کتاب‌هایم را معرفی کرده‌ام اما این پیشه نیز هدفی تجاری نداشته ‌است.

۴. همانطور که گفتم، اینستاگرام و خیلی از رسانه‌های اجتماعی، جایگزین جراید کاغذی و حتی تلویزیون شده‌اند و یا دارند می‌شوند. قبل از به وجود آمدن اینترنت و ایجاد تمامی این رسانه‌های اجتماعی، تنها مسیر شناسایی عکاسان، بیشتر از راه مطبوعات بود و هر کسی برای این‌که آثارش به جراید برسد، باید خیلی پیشه می‌کرد و این کار را خیلی ادامه می‌داد، اما شمار بسیاری عکاس خوب نیز هستی داشتند و دارند که عکاس حرفه‌ای نیستند ولی به راستی جزء آماتور‌های خیلی قوی‌ای هستند که درهمه جای جهان هم هستی دارند. بدبختانه شوربختانه نشانه ها این کسان در آن زمان، بسیار شناخته شده نبود، در صورتی که امروزه در اینستاگرام نشانه ها زیاد خوبی را پیدا می‌کنم و هنگامیکه درباره عکاسان این عکس ها کمی جستجو می‌کنم،برگزاری جشن تولد کودک

 می‌فهمم که این افراد، کسانی هستند که شغل‌شان عکاسی نیست و به حرفه‌های دیگری مشغول‌اند. بیشتر نیز همان ذوق و شور آماتوری هست که آن‌ها را به این شغل علاقه‌مند کرده است و یادبود ها زیاد احسان هم دارند. این‌ روزها عکاسانی نیز وجود دارند که به هیچ جایی وابسته نیستند، برای هیچ جایی شغل نمی‌کنند و تنها از طریق اینستاگرام پیشه اتمام می‌دهند. اکنون که چه کار تجاری، چه دعوت مردم به خرید عکس چاپ شده یا کتاب و چه برگزاری ورکشاپ باشد.عکاسی کودک

 به عنوان مثال، افرادی را می‌شناسم که فقط و فقط، فقط گذرگاه ارتباط تجاری‌شان حتی با دنیا، دنیای عکاسی و اطراف‌شان نیز از راه اینستاگرام است. این‌که در اینستاگرام هم مشابه سایر رسانه‌های اجتماعی، چیزهایی نامربوط و وقت تلف کن خیلی بسیار باشد، امری طبیعی است، اما فعلاً صحبت‌مان درباره‌ی گذرگاه استفاده‌ی حرفه‌ای و صحیح از اینستاگرام است. یک نکته‌ی جالبی هم در اینستاگرام وجود دارد و آن نیز این است که به نوعی می‌توان فهمید اکثر کسانی که در اینستاگرام هستند، علاقه‌مند به عکاسی اند و حتی افرادی که فقط عکس‌های بی‌ربط از زندگی روزمره‌ی‌ خویش به اشتراک می‌گذارند نیز به هر حال این را به عنوان یک زبان قبول کرده‌اند، چون عکاسی در حقیقت در حال تبدیل شدن به زبان بین‌المللی عالم است. درآخر اندیشه می‌کنم که اینستاگرام یگانه از بهترین امکانات را فراهم می‌کند برای این‌که هر شخص بتواند این زبان تصویر را به عالم ارائه دهد.

منبع:

عکاسی