آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری

آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری

آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری

آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری

نحوه عکاسی از کهکشان راه شیری در بالای یک طوفان رعد و برق

من قبلا از ستاره ها در بالای طوفان های رعد و برق در دوردست عکس گرفته ام، اما هیچ وقت تصور نمی کردم که بتوانم از کهکشان راه شیری در بالای یک طوفان همراه با رعد و برق نزدیک عکاسی کنم. در حالیکه من در چهارم ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ در شرق مونتانا به دنبال طوفان بودم، دقیقا این اتفاق افتاد.

ما حدود ساعت ۱۱ صبح خانه را ترک کردیم و حدود ۳ ساعت بعد به شهر مقصد رسیدیم و در آنجا غذا خوردیم و صبورانه منتظر ماندیم تا طوفان شروع شود. برخی از اولین طوفان ها حدود ساعت ۵-۴ بعد از ظهر شروع شدند، اما چیز چندان تاثیرگذاری که ارزش توجه داشته باشد وجود نداشت. ما تلاش کردیم تا در آن بعد از ظهر کمی از برق طوفان های اولیه را ثبت کنیم و چند عکس گرفتیم، اما هیچ چیزی زیاد هیجان انگیز نبود. در نهایت یک طوفان قوی تر در جنوب محل ما شروع شد و ما یک ساعت یا بیشتر به سمت جنوب رانندگی کردیم تا به آن موقعیت برسیم.

زمانی که به طوفان رسیدیم، فروکش کرده بود. هیچ چرخشی دیده نمی شد و داشت از شدت طوفان کاسته می شد. ما چند عکس از ساختار جالب طوفان گرفتیم و سپس به این نتیجه رسیدیم که دیگر رفتن به دنبال طوفان ارزشش را ندارد و وقت رانندگی چند ساعته به سمت خانه است.


ساختار جالب در پشت یک طوفان که در حال دور/تضعیف شدن بود.

همانطور که داشتیم سوخت گیری می کردیم، متوجه یک خط طوفان شدیم که به سمت شرق می رفت، و در نهایت از مسیر برگشت ما به خانه می گذشت. ما تصمیم گرفتیم به جای این که در جایی برای خوردن شام توقف کنیم، به طرف شمال برویم و سعی کنیم قبل از این طوفان به آن موقعیت برسیم تا بتوانیم چند عکس از رعد و برق بگیریم. متاسفانه، نتوانستیم به موقع به آن جای دور در شمال برسیم، بنابراین زمانی رسیدیم که باران شروع به باریدن کرده بود. با وجود این که نیمه شب بود، ما تصمیم گرفتیم ۳۰ دقیقه یا بیشتر منتظر بمانیم تا باران بند بیاید و بتوانیم چند عکس از رعد و برق بگیریم.

ما روی یک جاده خاکی/شنی زیر باران نشسته بودیم و صبورانه انتظار می کشیدیم. به محض این که باران بند آمد، بالا پریدیم و سه پایه هایمان را نصب کردیم. بعد از حدود ۱۰ دقیقه عکاسی، متوجه شدیم که ستاره ها دارند در آسمان صاف پشت طوفان نمایان می شوند. چند دقیقه بعد طوفان به اندازه کافی دور شد و آسمان صاف بالای سر ما نمایان شد. من بلافاصله شروع کردم چند عکس با آسمان شب و رعد و برق بگیرم، و هیچ خبر نداشتم که قرار بود در پشت دوربینم چه چیزی ببینم. چند عکس اول افتضاح از آب درآمدند (تصاویر زیر را ببینید)، چون من هنوز داشتم تلاش می کردم تا بهترین نوردهی را برای ثبت آسمان شب همراه با جزئیات پیدا کنم، در حالیکه از رعد و برق نیز عکس می گرفتم بدون این که بیش از حد آن را روشن کنم.


 

بعد از چندین عکس، متوجه شدم که بهترین کاری که می توانم بکنم عکاسی نوزاد در آتلیه نوزاد باایزو ۲۵۰۰ با یک نوردهی ۲۵ ثانیه ای در f/2.8 (با استفاده از لنز Tamron 15-30mm و دوربینم Nikon D610 خودم) بود. همچنین نیاز داشتم که تنها یک اصابت رعد و برق در عرض آن ۲۵ ثانیه اتفاق بیفتد، در غیر این صورت طوفان بیش از حد روشن می شد. من بی وقفه با آن تنظیمات عکس می گرفتم، تا وقتی که دیگر رعد و برق ها از دید ما خارج شدند. با هر عکسی که می گرفتم، کهکشان راه شیری بیشتر و بیشتر قابل مشاهده می شد.

تصویر حاصل چیزی بود که من حتی تصور نمی کردم بتوانم آن را بگیرم. اگرچه من عاشق ثبت زیبایی طوفان های همراه با رعد و برق و کهکشان راه شیری هستم، اما هرگز فکر نمی کردم بتوانم از هر دو با هم در یک تصویر عکس بگیرم. من عکس را تقریبا به طور کامل در لایت روم ویرایش کردم، همانطور که عموما در مورد تمام عکس های نجومی تک نوردهی ام انجام می دهم، و از فتوشاپ تنها برای کلون کردن برخی مشکلات نویز جزئی در پیش زمینه استفاده کردم.

منبع:

لنزک


۴ تمرین خلاقانه عکاسی که شما را عکاس بهتری می کند

 وسوسه انگیز است که فکر کنید به یک قطعه تجهیزات عکاسی جدید نیاز دارید تا خلاق تر شوید. اگرچه این مسئله گاهی اوقات درست است (به عنوان مثال، عکاسی کودک در آتلیه کودک ماکرو با یک لنز ماکرو بسیار آسان تر است)، اما خلاقیت در محدودیت ها بهتر پرورش می یابد. بنابراین، چگونه بدون خرید تجهیزات بیشتر، خلاق تر شوید؟ اینها چند ایده هستند که شما را از منطقه امنتان خارج کرده و مهارت های جدیدی به شما می دهند تا بر آنها تسلط پیدا کنید.

۱
یک سوژه جدید پیدا کنید

هر عکاس یک سوژه مورد علاقه دارد و از سوژه های دیگر به ندرت عکس می گیرد، یا اصلا نمی گیرد. برای من، این سوژه هر نوع اجسام بی جان، از جمله عکاسی از مواد غذایی است. اولین چالش، پیدا کردن یک سوژه جدید است. این سوژه باید چیزی باشد که قبلا از آن عکس نگرفته اید، و چه بهتر که به شما کمک کند تکنیک های عکاسی جدیدی نیز یاد بگیرید.

به عنوان مثال، آیا شما یک عکاس منظره هستید که هیچ وقت در شب عکس نگرفته اید؟ پس چالش گرفتن چند عکس خوب از آسمان شب را برای خودتان تعیین کنید. شما به هیچ تجهیزات اضافی نیاز نخواهید داشت – تنها تمایل و انگیزه برای یادگیری یک مهارت جدید کافی است.

هنگامی که یک سوژه جدید پیدا کردید از خودتان سوال کنید، «چطور می توانم آن را بهبود بخشم؟»

به عنوان مثال، در مورد من (با استفاده از مثال قبلی عکاسی از غذا) به راحتی می توانم به یک رستوران یا کافه بروم، غذا سفارش بدهم، و یک عکس از آن بگیرم. این کار تقریبا هیچ زحمتی برای من ندارد، چون این وظیفه آشپز است که کاری کند ظاهر غذا خوب به نظر برسد، همانطور که عکس زیر نشان می دهد.
[تمرین عکاسی]

خیلی سخت تر است که این کار را خودتان در خانه انجام دهید. آماده سازی ظرف غذا از ابتدا و سرو کردن آن به درستی به طوری که خوشمزه به نظر برسد، بسیار سخت تر است. اما شما از این فرآیند چیزهای زیادی در مورد عکاسی از مواد غذایی یاد خواهید گرفت.
۲
چند تم و پروژه پیدا کنید

تم (زمینه – theme)، اتصال بین عکس هاست. یکی از راه های شناسایی تم های مناسب برای کار شما این است که ۱۰ تا ۲۰ تا از عکس های مورد علاقه خود را که در ۱۲ ماه گذشته گرفته اید، انتخاب کنید. انتخاب های خود را به صورت تحلیلی بررسی کنید. شما از چه سوژه هایی بیشتر عکس می گیرید؟ اغلب از چه لنزهایی استفاده می کنید؟ عکس های مورد علاقه شما رنگی، سیاه و سفید، یا ترکیبی از هر دو هستند؟

شما باید به دنبال تم هایی بگردید که به شما کمک می کنند تا تصمیم بگیرید که دفعه بعد می خواهید از چه چیزی عکس بگیرید. زمانی که من این تمرین را انجام دادم، دیدم که دو موضوع غالب بودند – نوردهی های طولانی و عکاسی خیابانی. این یک عکس با نوردهی طولانی از اسپانیا است.
[تمرین عکاسی]

این یک پرتره خیابانی است که در کارناوالی در کادیز گرفته شده است.
[تمرین عکاسی]

در نتیجه، در سال آینده من چند مکان جدید برای عکاسی با نوردهی طولانی، و رویدادهای فرهنگی بیشتری برای عکاسی پیدا خواهم کرد. ایده، ایجاد یک مجموعه کار حول یک موضوع جالب است. این پروژه همانطور که آن را دنبال می کنید، رشد خواهد کرد.

آهسته: کتاب آموزش عکاسی با نوردهی طولانی
۳
نور جدید پیدا کنید

فرض کنیم که شما یک عکاس پرتره هستید که با نور طبیعی کار می کند. شما دوست دارید در پایان روز با مدل های خود در محل عکاسی باشید تا در طول ساعت طلایی کار کنید.

در این صورت، شما با چه نوع نور دیگری می توانید عکاسی کنید؟ اگر به طور معمول در فضای باز عکس می گیرید، یک مکان در محیط داخلی چطور است؟ اگر کار کردن در روزهای آفتابی را دوست دارید، یک روز ابری یا بارانی چطور است؟

من چند سال در ولینگتون نیوزیلند زندگی کردم. در طول آن زمان تنها دو یا سه روز مه آلود وجود داشت. این یک نوع نور جدید برای من بود – این یکی از عکس هایی است که من در مه گرفتم.
[تمرین عکاسی]

شما می توانید این مسئله را در تمام ژانرهای عکاسی به کار ببرید. در مورد نوع نوری که ترجیح می دهید با آن کار کنید فکر کنید، و سپس با امتحان کردن یک چیز متفاوت آن را تغییر دهید.
۴
از یک لنز اشتباه استفاده کنید

اولین تمرین انتخاب بهترین تصاویرتان از بین عکس های ۱۲ ماه گذشته، باید لنزهایی که شما ترجیح می دهید برای سوژه های مورد علاقه خود استفاده کنید را مشخص کند. چه اتفاقی می افتد اگر یک چیز متفاوت را امتحان کنید؟

ایده در اینجا استفاده از یک لنز اشتباه برای کار کردن، یا حداقل لنزی است که شما به استفاده از آن عادت ندارید.

به عنوان مثال، تصور کنید عکاسی هستید که فقط از لنزهای تله برای عکاسی پرتره استفاده می کند. چه می شود اگر به جای آن از یک لنز واید استفاده کنید؟ چطور می توانید از آن به درستی استفاده کنید؟ بله، اگر با یک لنز واید بیش از حد به مدل خود نزدیک شوید، پرتره افتضاح خواهد شد. اما اگر یک رویکرد محیطی تر داشته باشید چطور؟ مدل بخشی از صحنه می شود و لنز واید به شما کمک می کند تا آن را ثبت کنید. این تمرین شما را مجبور می کند تا به شیوه ای متفاوت ببینید و راه های خلاقانه ای برای استفاده از تجهیزات ناآشنا پیدا کنید.
ن
نتیجه گیری

امیدوارم این تمرینات خلاقانه به شما کمک کند تا به عکاس بهتری تبدیل شوید. آنها را به کار ببرید و با هم ترکیب کنید. به عنوان مثال، چه می شود اگر شما از یک سوژه جدید با یک لنز اشتباه و با یک نوع نور جدید عکس بگیرید؟ تا زمانی که این کار را امتحان نکنید پاسخ را نخواهید فهمید، اما قطعا از فهمیدن آن لذت خواهید برد.

نویسنده: اندرو گیبسون (Andrew S. Gibson)

منبع:

لنزک