عکاسی یکی از حرفههایی است که نیاز به مهارت دارد. در این مقاله به پنج راهکار اصلی برای تبدیل شدن به یک عکاس حرفهای و کسب درآمد از آن میپردازیم.
به دنیای عکاسی علاقه دارید؟ میخواهید بهعنوان عکاسی قابل، شناخته شوید؟ در این موارد تنها نیستید؛ عکاسی یکی از جذابترین صنایع جهان محسوب میشود و افراد زیادی وجود دارند که میخواهند به عکاسان حرفهای تبدیل شوند. مهم نیست در چه سطحی از این حرفه قرار دارید؛ همیشه راهی وجود دارد که بتوانید وضعیت خود را بهبود ببخشید. دغدغههای اصلی عکاسان معمولا شامل یادگیری فنون جدید عکاسی بارداری، دیده شدن کارهایشان و سادهسازی فرآیند همکاری است. در ادامه به بررسی ۵ راهکار اصلی برای حل کردن این دغدغهها و تبدیل شدن به یک عکاس حرفهای در آتلیه کودک، میپردازیم.
تکنیکهای عکاسی زیادی وجود دارند؛ بهطوریکه یادگیری تمام آنها چندین سال طول خواهد کشید. برخی از تکنیکها مثل نورپردازی، ترکیببندی و ویرایش عکس، در تمام شاخههای عکاسی مشترک هستند؛ برخی دیگر هم به شاخههای خاصی از عکاسی مربوط میشوند. اکثر افراد سعی میکنند که این تکنیکها را به کمک دورههای آنلاین یا تماشای ویدئو یاد بگیرند؛ ولی در واقعیت، مثل صنعت موسیقی، زمانی پیشرفت چشمگیری حاصل میشود که این یادگیری بهصورت تعاملی انجام شود. اگر نتوانید بازخورد مفید از عملکرد خود دریافت کنید، پیشرفت زیادی هم نخواهید کرد.
بنابراین بهترین راه برای یادگیری تکنیکهای جدید عکاسی، شرکت در کلاسهای حضوری محسوب میشود. بهتر است برترین عکاسان را در شاخهی موردنظرتان پیدا و در کلاسهای آموزشی آنها شرکت کنید؛ در این حالت نهتنها تکنیکهای لازم و مفید به شما آموزش داده میشود، بلکه بازخورد لازم را هم دریافت میکنید.
چرا بهتر است این کار را انجام دهید؟ یادگیری عکاسی با یادگیری هنرهای دیگر متفاوت است؛ برای یادگیری عکاسی باید بازخورد کافی دریافت کنید و تنها تکنیکهایی را که نیاز دارید، بیاموزید. بنابراین پیدا کردن عکاس متخصص در شاخهی فعالیت و حضور در کلاسهایش، مفیدترین راه برای بهبود فنون عکاسی محسوب میشود.
وقتی زمان زیادی برای ثبت و آمادهسازی یک عکس صرف میکنید، بهتر است به واکنش مخاطب عام هم اهمیت دهید. کاربران چقدر با عکسهای شما ارتباط برقرار میکنند؟ آیا عکسهای شما امتیاز خوبی از آنها دریافت کردهاند؟ عکسهای شما بهاندازهی کافی بازدیدکننده دارند؟ برای این کار بهتر است که از سرویسهای معروف مخصوص عکاسان مثل سرویس Advanced Stats وبسایت 500px استفاده کنید؛ حتی یک صفحهی عمومی در اینستاگرام هم میتواند شروع خوبی محسوب شود.
چرا بهتر است این کار را انجام دهید؟ شناخت بازار هدف و نحوهی واکنش آن، در هر کسبوکاری یک مؤلفهی حیاتی محسوب میشود. با شناخت مخاطبان میتوانید راههای جذب تعداد بیشتری مخاطب را پیدا کنید و محبوبیت خود را افزایش دهید.
شاید شما عکاس خوبی برای مراسم و جشنها باشید؛ شاید هم در مورد عکاسی پرتره یا عکاسی صنعتی تخصص دارید. مهم نیست در چه شاخهای عکاسی میکنید؛ به کمک بازاریابی صحیح، میتوانید از عکسهای خود، درآمد داشته باشید. برای رسیدن به این موضوع، باید از تکنیکهای بازاریابی مناسب عکاسان استفاده کنید. سادهترین راه ممکن، ایجاد حساب کاربری در وبسایتهای مخصوص عکاسان مثل 500px است؛ بهتر است یک حساب کاربری فعال هم در شبکههای اجتماعی، بهخصوص لینکدین، فیسبوک یا اینستاگرام داشته باشید. در این حسابها باید نوع و نحوهی ارائهی سرویسهایتان را مشخص کنید؛ باید ابزار کارتان را نشان دهید، بهترین نمونههای کارهایتان را در معرض نمایش بگذارید و حتی تاریخ و مکان کلاسهایی را که در آنها تدریس میکنید، اعلام کنید.
چرا بهتر است این کار را انجام دهید؟ اگر قرار است به عکاسی بهعنوان یک حرفه نگاه کنید، باید بتوانید آن را به منبعی برای کسب درآمد هم تبدیل کنید. استفاده از تکنیکهای بازاریابی آنلاین، یکی از سادهترین و مفیدترین راههای ارائهی سرویسهای عکاسی شما است. به یاد داشته باشید که هر بازدیدکننده از عکسهای شما، یک مشتری بالقوه محسوب میشود.
ممکن که عکاس ماهر و باتجربهای باشید؛ ولی اگر بهاندازهی کافی دیده نشوید، هیچگاه استخدام نخواهید شد. برای این موضوع، قرار گرفتن در دسترس مشتریان، از اهمیت ویژهای برخوردار است. برای مثال، وبسایت 500px بخشی به نام Directory دارد که امکان جستجوی عکاسان را بر اساس شهر و شاخهی عکاسی فراهم میکند. بهعلاوه، استفاده از هشتگهای مناسب در شبکههای اجتماعی، میتواند شما را در صدر نتایج جستجوی مشتریان قرار دهد. باید از تمام ابزارهای ممکن برای قرار گرفتن در صدر نتایج جستجو در سایتهای مختلف یا شبکههای اجتماعی، استفاده کنید.
چرا بهتر است این کار را انجام دهید؟ هرچقدر که در جستجوهای آنلاین بیشتر دیده شوید، امکان استخدام شدنتان هم افزایش پیدا میکند.
اشتباه نکنید؛ قرار نیست وبسایت شما به گالری نمونه کارهایتان تبدیل شود. وبسایت شخصی باید محلی برای فروش عکسها و سرویسهای شما به سادهترین شکل ممکن باشد. اکثر سایتهای حوزهی عکاسی، امکان فروش عکسهایتان را فراهم میکنند؛ ولی سازوکار آنها معمولا پیچیده است. وبسایت شخصی باید محلی ساده باشد که با حداقل کلیک ماوس، عکسها و سرویسهای شما را برای فروش در اختیار همگان قرار دهد. این وبسایت میتواند مثل یک فروشگاه اینترنتی کوچک برای کسبوکار شما باشد. بهعلاوه میتوانید یک بلاگ هم در این فروشگاه قرار دهید تا هم مهارتهای خود را در اختیار عموم بگذارید، هم بازاریابی محتوایی کنید.
چرا بهتر است این کار را انجام دهید؟ اگر قرار است یک عکاس حرفهای و تمامعیار باشید، باید وبسایت اختصاصی حرفهای هم داشته باشید؛ در غیر این صورت برای فروش عکسها و سرویسهای خود به مشکل برمیخورید.
به نظر شما برای تبدیل شدن به یک عکاس حرفهای باید چه کارهایی انجام داد؟
منبع:
فیلتر خورشیدی: برای عکاسی از خورشید گرفتی، چه از یک دوربین بزرگ DSLR استفاده کنید و چه دوربین یک گوشی هوشمند، میتوانید از یک فیلتر خورشیدی برای پوشاندن لنز دوربین خود استفاده کنید. فوکوس روی خورشید در حین خورشید گرفتگی بدون استفاده از فیلتر، میتواند به لنز دوربین آسیب وارد کند.
سهپایه: خورشید گرفتگی بهسرعت اتفاق میافتد؛ در نتیجه برای ثابت نگاه داشتن تصویر، نیازمند بهترین ابزار هستید. یک سهپایهی ساده با حداقل قیمت ۲۵ دلار میتواند کار شما را راه بیندازد.
تبدیل گوشی هوشمند: اگر قصد دارید با گوشی خود از خورشید گرفتگی عکسبرداری کنید، برای قرار دادن آن روی سهپایه، به یک تبدیل ارزانقیمت نیاز خواهید داشت.
لنز زوم: در صورت استفاده از گوشیهای هوشمند، برای زوم کردن روی خورشید نیاز به لنزهای جانبی خواهید داشت. در غیر این صورت، تصویر ثبتشدهی شما، چیزی جز منظرهی بزرگ آسمان و یک نقطه نخواهد بود.
اگر از دوربین DSLR استفاده میکنید، نیاز به یک لنز طویل خواهید داشت. در حالت مطلوب، میتوانید از لنزهای ۲۰۰ یا ۳۰۰ میلیمتری که عکاسان ورزشی برای ثبت رویدادهای بزرگ از آنها بهره میگیرند استفاده کنید. عکاسان حیات وحش، از این نیز فراتر میروند و لنزهای ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیمتری روی دوربین خود نصب میکنند که قیمتی چند هزار دلاری دارند. یک وسیلهی جانبی جالب و ارزانقیمت، اکستندرهای لنز هستند که امکان اتصال آنها به انتهای لنز زوم وجود دارد و با قیمتی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار در بازار یافت میشوند.
لنز گوشیهای هوشمند عمدتا از نوع زاویهی عریض است (۲۸ میلیمتری برای آیفون و ۲۶ میلیمتری برای سامسونگ گلکسی اس ۸) و امکان تغییر زاویهی دید آن وجود ندارد؛ اما میتوانید از لنزهای بیشماری که روی گوشیهای هوشمند نصب میشوند استفاده کنید.
دو برند معروف از این لنزهای جانبی، Olloclip و Moments هستند که لنزهای متنوعی با قیمتهای مناسب عرضه میکنند. برای عکاسی از خورشیدگرفتگی میتوانید از لنز ۸۵ میلیمتری استفاده کنید که برای گرفتن عکس پرتره بهترین اندازه است. با استفاده از این لنز، آنچنان به خورشید نزدیک نمیشوید؛ اما نتیجهی آن قطعا بهتر از تصویر استاندارد گوشی خواهد بود.
با استفاده از دوربین DSLR، از سرعت شاتر مناسبی برخوردار خواهید بود و بهوسیلهی تایمر میتوانید بدون لرزش دست، تصاویر خود را به ثبت برسانید.
اما اگر به دوربین گوشیهای هوشمند عادت کردهاید که امروزه اکثر افراد این گونهاند، استفاده از تایمر (معمولا ۵ ثانیه) برای ثبت تصویر بدون لرزش دست، راه حل مناسبی است.
گوشیهای هوشمند، با دوربینهای پیشرفته قابل رقابت نیستند و عکاسان حرفهای بهندرت از آنها استفاده میکنند. دوربینهای DSLR علاوه بر اینکه قابل استفاده با لنزهای بسیار بزرگ هستند، قابلیت اتصال به تلسکوپ نیز دارند.
با این وجود، فیلمبرداری در گوشیهای هوشمند تجربهی هیجانانگیزی محسوب میشود. در مدلهای پیشرفته، میتوانید با وضوح تصویر بسیار بالای 4K فیلمبرداری کنید. تغییر حالت آسمان از روز به شب در عرض چند دقیقه اتفاق میافتد و فیلمبرداری از آن قطعا شگفتانگیز خواهد بود. فقط فراموش نکنید در صورت استفاده از هر دوربینی، آن را روی سهپایه نصب کنید.
تایملپس: حتما تابهحال ویدئوهای مختلفی دیدهاید که سرعت حرکت بالایی دارند. ابرها با سرعت بسیار زیاد در آسمان پخش میشوند یا یک نقاشی زیبا در عرض کمتر از چند ثانیه تکمیل میشود. این ویدئوها تایملپس نامیده میشوند و اکثر گوشیهای هوشمند امروزی قادر به ضبط آنها هستند. برای این کار، گوشی را روی سهپایه نصب کنید و تقریبا ۵ دقیقه پیش از وقوع خورشید گرفتگی، دکمهی تایملپس را انتخاب و برای ۲۰ دقیقه اقدام به فیلمبرداری کنید. نتیجهی کار یک ویدئوی فشرده و شگفتانگیز از صحنهی خورشیدگرفتگی خواهد بود که میتوانید آن را با دیگران نیز به اشتراک بگذارید.
از جمعیت عکاسی کنید: انبوه عکاسان حرفهای و آماتوری که برای تماشا و عکاسی از خورشیدگرفتگی گرد هم جمع میشوند، صحنهی جالبی به وجود میآورد و میتواند ایدهی خوبی برای عکاسی بهشمار رود.
در انتها برای یادآوری دوباره اشاره میکنیم که تمام چیزهایی که لازم دارید، یک عینک، یک فیلتر برای دوربین، یک سهپایه، یک تبدیل گوشی هوشمند و یک مکان مناسب برای عکاسی است.
منبع:
آشنایی با مفهوم داینامیک رنج در عکاسی در خلق تصاویر بهتر با سایهروشنهای قویتر به شما کمک میکند. درک تفاوت بین تیرگی روشنی و ایجاد تعادل بین آنها در هر شرایطی نیاز یک عکاس به شمار میرود.
مفهوم «داینامیک رنج» عکاسی بارداری در به معنی تفاوت بین تیرهترین و روشنترین سایهروشنها، یا همان سیاه و سفید خالص است. غالبا برای نشان دادن توانایی دوربین، در مورد حداکثر داینامیک رنج بحث میشود.
واحد اندازهگیری داینامیک رنج «استاپ» است. افزایش یک استاپ به معنی دو برابر شدن سطح روشنایی است. چشم انسان در شرایط ایدهآل قادر به دریافت تقریبا ۲۰ استاپ داینامیک رنج است. بنابراین تاریکترین سایهروشنهای قابل دریافت در هر زمان، تقریبا یک میلیون بار تاریکتر از روشنترین سایهروشنها در یک صحنهی یکسان هستند. به این شیوه میتوانید جزئیات سایههای تاریک را در یک روز روشن و آفتابی ببینید. آتلیه کودک
دوربینها نسبت به چشم انسان، داینامیک رنج کمتری دارند؛ البته این شکاف در حال کم شدن است. بهترین دوربینهای مدرن مثل نیکون D810، میتوانند به کمتر از ۱۵ استاپ داینامیک رنج تنها در یک عکس دست پیدا کنند. اکثر دوربینهای دیجیتال برای تعداد ۱۲ تا ۱۴ نگاتیو فیلم میتوانند به رقم تقریبی ۱۳ برسند. به همین دلیل وقتی در یک روز آفتابی عکاسی میکنید، اغلب اوقات با انتخاب نحوهی تابش نور میتوانید آنها را به سفید خالص تبدیل کنید یا با افزایش سایهها در تصویر نهایی به سیاه خالص برسید.
در این عکس، نورپردازی مناسب را برای هایلایتها انتخاب کردیم. کل جزئیات سایه در بوتهها به رنگ سیاه هستند؛ اما آسمان به رنگ آبی است.
در این عکس، نورپردازی صحیح را برای سایهها انجام دادیم. حالا میتوانید جزئیات سایه را ببینید؛ اما آسمان به رنگ سفید است.
یکی از مشکلات داینامیک رنج این است که دوربینها میتوانند تا ۱۴ استاپ را ثبت کنند؛ ولی بهترین صفحات نمایش تنها تا سقف ۱۰ استاپ را نمایش میدهند و تصاویر چاپشده هم بهطور کلی به همین میزان میرسند. این یعنی دوربین شما اطلاعات زیادی ثبت کرده است؛ ولی راهی برای نمایش یکجای کل اطلاعات وجود ندارد که به همین دلیل، باید از برخی جزئیات صرف نظر کنید.
در اینجا همان عکس نشان داده شده است؛ اما این بار طوری آن را ویرایش کردیم که داینامیک رنج، بهتر با صفحهی نمایش تطبیق پیدا کند. برای انجام این کار جزئیات سایه را روشن و جزئیات هایلایت را تیره کردیم.
این عکس کاملا نزدیک به محدودهی دوربین است. سایهها کاملاً خوب به نظر میرسند و آسمان نیز کاملا آبی است؛ اما چند لکهی اضافه دورتادور ابرها وجود دارد. این لکهها کاملا سفید هستند و با کمی ویرایش در فتوشاپ میتوان آنها را تغییر داد. به همین دلیل گذار بین آنها و آسمان خوب به نظر نمیرسد.
یک روش برای غلبه بر مشکلات داینامیک رنج توسط عکاسان، عکاسی با داینامیک رنج بالا یا عکاسی HDR است. در عکاسی HDR، اکسپوژرهای مختلف را برای ساخت یک تصویر نهایی با یکدیگر ترکیب میکنید. برای خلق این تصویر دو اکسپوژر را در یک نرمافزار HDR ترکیب کردیم.
همانطور که میبینید، آسمان و بوتهها بهخوبی نورپردازی شدهاند؛ ولی رنگپردازی تا اندازهای عجیب است که یکی از چالشهای عکاسی HDR محسوب میشود.
منبع:
هرچند دوربینها نقش اساسی در دنیای عکاسی بازی میکنند، اما لنزها نیز تأثیر زیادی در کیفیت و نحوهی ثبت تصاویر دارند؛ از اینرو در ادامه نگاهی به لنزهای تله فوتو خواهیم داشت. عکاسی نوزاد
لنزهای تله فوتو را باید از جملهی کاربردیترین لنزهایی خواند که در دنیای عکاسی مورد استفاده قرار میگیرند؛ اما آنها چه تفاوتی با سایر لنزها دارند و چگونه میتوان از این لنزها برای ثبت بهترین تصاویر استفاده کرد؟ آتلیه نوزاد
لنز تلهفوتو نوعی از لنز است که از آن برای بزرگنمایی اشیاء و افرادی استفاده میشود که در دوردست قرار دارند. در واقع عکاسی با استفاده از لنز تله فوتو در هنگام عکاسی میتواند به بزرگنمایی منظرهای که در فاصلهی دور قرار دارد، بپردازد. برای اینکه یک لنز تله فوتو بتواند بزرگنمایی خوبی داشته باشد، باید فاصلهی کانونی آن بیشتر از لنزهای معمولی باشد. در واقع لنز معمولی به نمونهای اطلاق میشود که تقریبا فاصلهی کانونی نزدیکی به فاصلهی کانونی چشم انسان دارند. یک لنز نرمال دارای فاصلهی کانونی ۴۰ تا ۵۸ میلیمتری در یک دوربین فولفریم است، از اینرو به لنزی که فاصلهی کانونی آن بیش از ۶۰ میلیمتر باشد، یک لنز تله فوتو اطلاق میشود. هر اندازه که فاصلهی کانونی یک لنز بیشتر باشد، بزرگنمایی نیز به همان اندازه بیشتر میشود.
لنزهای تله فوتوی معمول دارای فاصلهی کانونی از ۷۰ تا ۲۰۰ میلیمتر هستند. لنزهایی که فاصلهی کانونی آنها بیشتر از ۳۰۰ میلیمتر باشد بهعنوان لنزهای سوپر تلهفوتو شناخته میشوند. در دوربینهایی که حسگر آنها فولفریم نیست و کوچکتر (دوربینهای مجهز به سنسور کراپ) است، لنزهایی با فاصلهی کانونی بیش از ۴۰ میلیمتر بهعنوان لنزهای تلهفوتو شناخته میشوند؛ هرچند بزرگنمایی تا فاصلهی کانونی ۵۰ میلیمتر بسیار جزئی خواهد بود.
برای اینکه این موضوع را بهتر درک کنیم، باید در عمل کارکرد لنز تله فوتو روی دوربینها را با ثبت تصاویر مورد بررسی قرار دهیم. تصویر زیر با استفاده از یک لنز ۵۰ میلیمتری ثبت شده که یک فاصلهی کانونی معمولی است. این عکس بیشتر شبیه به تصویری است که با چشم نیز میتوانیم تجربه کنیم. سایر تصاویر با استفاده از یک دوربین مجهز به سنسور کراپ و در یک فاصلهی مشخص از سوژه ثبت شدهاند.
تصویر زیر با استفاده از یک لنز ۴۵ میلیمتری روی دوربین مجهز به لنز کراپ ثبت شده است. در صورتی که بخواهیم تصویر مشابهی با استفاده از یک دوربین فولفریم ثبت کنیم، باید از یک لنز ۷۲ میلیمتری استفاده کنیم.
تصویر پایین با استفاده از یک لنز ۸۵ میلیمتری روی دوربین مجهز به سنسور کراپ ثبت شده است. تصویر مشابه روی دوربین فولفریم با استفاده از یک لنز ۱۳۶ میلیمتری به دست میآید. همانطور که میبینید، در این تصویر تقریبا تمام کادر با خودرو پوشیده شده است.
تصویر زیر با استفاده از یک لنز ۱۳۵ میلیمتر ثبت شده که معادل استفاده از یک لنز ۲۱۶ میلیمتری روی دوربین فولفریم است. در تصویر زیر شاهد این موضوع هستیم که حتی بخشی از خودرو در کادر جا نشده است. با استفاده از لنزی با این فاصلهی کانونی، ثبت تصویر کامل از بدنهی خودرو در این فاصله، غیر ممکن است.
منبع:
شناخت مواردی که باعث یا مانع خلاقیت ما در عکاسی میشوند و توجه به آنها، میتواند به پیشرفت ما در عکاسی کمک کند.
مهم نیست در حال حاضر چقدر مهارت دارید، همیشه میتوانید و باید بهتر شوید. حتی اگر فکر میکنید در اوج بلوغ خلاقیت هستید (همانطور که همه ما گهگاه در این موقعیت قرار میگیریم)،
عکاس و فیلمسازی به نام پیتر مککینِن، معتقد است که میداند چرا شما دچار این درگیری هستید و چگونه میتوانید از آن رهایی یابید.
اگر فقط عنوان «چرا عکسهای بهتری نمیگیرید» را بخوانید، آخرین فیلم مککینِن احتمالا برخی چیزها را به هم میریزد و شما قطعا به سخنان او تا پایان گوش نمیدهید. اما اگر ۲۰ دقیقه از زمان خود را به او اختصاص دهید، متوجه میشوید که این فیلم بهطور ساده درباره ۳ بمب سرعت است که بسیاری از ما در سفرهای خلاق خود با آنها درگیر هستیم.
بنابراین اگر شما در عکاسی پیشرفت نمیکنید و میخواهید خلاقیت به خرج دهید، شاید این یکی از ۳ مسئلهای است که شما باید دنبال کنید.
رسانههای اجتماعی میتوانند ابزار بسیار خوبی برای ساخت ارتباطات، مهیا کردن زمینهی کاری، الهام گرفتن و بسیاری چیزهای دیگر باشند. همچنین میتوانند منبع بزرگی از ناامیدی باشند و پرداختن زیاد به آنها، انسان را تنبل میکند.
اگر میخواهید یک عکاس موفق باشید، در این دوره باید در رسانههای اجتماعی حضور داشته باشید. مککینِن پیشنهاد میکند که هر چند وقت یکبار استراحت کنید. ستفاده از شبکههای اجتماعی بهصورت ماهانه یا ۲ ماه یکبار، شاید برای یک هفته، میتواند بهطور شگفتانگیزی اعتمادبهنفس شما را در خلاقیت افزایش دهد.
عکاسی دیجیتال افقهای بسیار جالبی از خلاقیت را گشوده است؛ اما عادات بدی نیز با خود به همراه آورده که بسیاری از عکاسان مدرن امروزی از آن رنج میبرند. حتی اگر شما مانند مککینِن کار حرفهای خود را در عکاسی فیلم آغاز کردهاید، در امان نیستید. صفحه نمایش السیدی، عکاسی ۱۴ فریم بر ثانیه و کارتهای حافظه ۲۵۰ گیگابایتی همه ما را به عکاسهای تنبلی تبدیل میکنند. آتلیه بارداری
بنابراین در فرصت مناسب، سرعت خود را کم کنید. این بدان معنا نیست که به عکاسی فیلم بازگردید، فقط آگاه باشید و با عادات بدی که عکاسی دیجیتال به شما القا کرده است، مبارزه کنید.
عکسهای کمتر، اما دقیقتر بگیرید و به ترکیب خود بیندیشید. شاید این بدان معنا باشد که از یک کارت حافظه کوچک ۲ گیگابایتی که شما را بین عکسها منتظر نگه میدارد و فقط ۵۰ یا تعدادی فایل خام را نگه میدارد (بستگی به دوربین شما دارد). مجبور به توقف استفاده از دوربین دیجیتال نیستید؛ اما به آن اجازه ندهید که شما را به عکاس تنبلی تبدیل کند.آتلیه کودک
در پایان، نکتهی آخر مککینِن باید با ابزار خاصی انجام شود که معمولا شما تعداد زیادی از آنها را دارید. اگر شما برای هر موقعیتی یک لنز و دوربینی برای استفاده دارید، خلاقیت خود را با دادن انتخابهای زیاد محدود کردهاید. به عبارت دیگر، شما هیچوقت مجبور به خلاقیت نمیشوید؛ چون برای هر موقعیتی عالیترین لنز یا دوربین را دارید.
یک راه مطمئن برای یادگیری بیشتر دربارهی ابزاری که دارید و جرقه زدن خلاقیت شما در همان زمان، محدود کردن خودتان است.
بیشتر تجهیزات خود را در منزل بگذارید و فقط یک لنز پرایم همراه خود ببرید. در حقیقت، اگر شما فقط برای خودتان عکاسی میکنید، لنزی به همراه ببرید که لزوما کار نکند و سعی کنید آن را درست کنید. از این طریق، شما با درون و بیرون ابزار خود آشنا میشوید (هر زمان یک قطعه) و ممکن است عکسی بگیرید که فقط حاشیههای آن منحصربهفرد باشد.
مککینِن میداند که توصیهاش کامل و جامع نیست. همه مسائل بالا برای افرادی که این فیلم را تماشا میکنند (یا این مقاله را مطالعه میکنند)، پیش نمیآید، اما مککینِن امیدوار است حداقل به دست تعدادی از افراد برسد که از آن سود ببرند...بدون توجه به سطح مهارت.
اگر مایل هستید بدانید مککینِن چه چیزی برای گفتن دارد و برای توصیههای عکاسی و فیلمسازی، کانال یوتیوب او را دنبال کنید.
منبع: