آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری

آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری

آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری

آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری

ارزیابی کلی دوربین Sony NEX-VG10

انتظارها به پایان رسید. تنها دو ماه پس از اعلام در حال ساخت بودن چنین دوربینی، شرکت معتبر سونی بالاخره این دوربین فیلم برداری را به بازار علاقه مندان فیلمبرداری معرفی کرد. سونی NEX-VG10 دوربین فیلم برداری خانگی E-mount ی است که نخستین دوربین Camcorder با توانایی ضبط ویدیویی Full HD و لنز قابل تعویض (Interchangeable Lens) به حساب می آید. این دوربین از سری Handy Cam سونی و نه از سری Alpha می باشد، آتلیه کودک
با این حال نمیتوان کتمان کرد شباهت های زیادی با سری Alpha NEX و این دوربین موجود است. این دوربین فیلم برداری از همان سنسور ۱۴٫۶ مگاپیکسلی Exmor APS HD CMOS بهره می برد ولی قابلیت این را دارد که ضبط ویدیو ۱۰۸۰p HD در کیفیت بیشتر ۲۴mbps انجام دهد. این دوربین مجهز به چشمی الکترونیکی می باشد و از Quad Capsule Spatial Array Stereo Microphone بهره می برد که دارای چهار میکروفون می باشد و به خوبی صدای محیط را ضبط می کند و بعلاوه قادر به کاهش نویز پس زمینه می باشد.برگزاری مراسم جشن تولد
 در ابتدا باید بگوییم شرکت سونی فقط دو ماه از اعلام در حال ساخت بودن چنین دوربینی، بالاخره این دوربین فیلم برداری را رونمایی کرد. دوربین فیلم برداری سونی مدل NEX-VG10 دوربین فیلم برداری خانگی E-mount  می باشد که نخستین دوربین Camcorder با قابلیت ضبط ویدیویی Full HD و لنز قابل تعویض یا Interchangeable Lens  محسوب می شود. این دوربین زیبا از سری Handy Cam سونی و نه از سری Alpha می باشد، با وجود این شباهت های زیادی با سری Alpha NEX دارد.
 وربین فیلم برداری سونی مدل NEX-VG10 از همان سنسور ۱۴٫۶ مگاپیکسلی Exmor APS HD CMOS بهره می برد ولی قابلیت این را دارد که ضبط ویدیو ۱۰۸۰p HD در کیفیت بیشتر ۲۴mbps انجام دهد. این دوربین جذاب دارای چشمی الکترونیکی است و از Quad Capsule Spatial Array Stereo Microphone استفاده می کند که دارای چهار میکروفون می باشد و به خوبی صدای محیط را ضبط می نماید و همچنین قادر به کاهش نویز پس زمینه می باشد.
از زاوایای دیگر و علی الخصوص واسط کاربری، دوربین فیلم برداری سونی مدل NEX-VG10 بسیار مشابه دوربین Alpha NEX5 می باشد، البته کنترل های خارجی بیشتری دارد. این دوربین فوق العاده از کارت های حافظه ی SD/SDHC و SDXC پشتیبانی می نماید و همراه با کیت لنز لرزش گیر(Image Stabilized) E18-200 میلی متر با بیشینه ی گشودگی دیافراگم f/3.5-f/6.3 می باشد. دوربین فیلم برداری سونی مدل NEX-VG10 قابلیت عکاسی با کیفیت دوربین هایی چون NEX5 و NEX3 را دارد ولی قادر به عکاسی در فرمت RAW را ندارد.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.
    گفتنیست دوربین فیلم برداری سونی مدل NEX-VG10دارای سنسور ۲۳٫۴ x 15.6 میلی متری ۱۴٫۲ مگاپیکسلی موثر Exmor APS HD CMOS می باشد که با کیفیت ترین سنسور تصویر کمپانی سونی می باشد. ضبط ویدیویی Full HD می تواند در کیفیت های ۲۴mbps و ۱۶mbps انجام بگیرد. فیلم برداری ۱۴۴۰ x 1080p در فرمت MPEG4 و کیفیت ۹mbps نیز می تواند انجام گردد.

باید بگوییم یکی از نقاط قوت دوربین فیلم برداری سونی مدل NEX-VG10  قابلیت ضبط صدای Dolby digital بسیار با کیفیت با کمک چهار میکروفون می باشد. همچنین قابلیت بسیار عالی را نیز در حذف نویز پس زمینه داراست. یک جک میکروفون اکسترنال نیز بر روی این دوربین کارآمد وجود دارد. همانند دوربین های DSLR، سنسور این دوربین فیلم برداری نیز از امکانات ضد گرد و غبار بهره می برد. با استفاده از فن آوری لرزش فراصوت فیلتر سنسور غبار احتمالی نشسته بر روی آن برطرف می شود. این غبار ممکن است به هنگام تعویض لنز بر روی سنسور بنشیند.
هنگام خرید این لنز با کیت لنز E18-200mm F3.5-6.3 OSS به فروش می رسد. این لنز مجهز به لرزش گیر تصویر اپتیکال و سیستم فوکوس خودکار بسیار کم صدا می باشد. در ضمن حالت واید بسیار عالی و بزرگنمایی ۱۱X را نیز ارایه می نماید. همچنین توانایی سازگاری با دیگر لنزهای E mount سونی را داراست. با دیگر لنزهای Sony Alpha، Minolta و Konica Minolta با آداپتور توانایی سازگاری دارد. البته با این لنزها دیگر فوکوس خودکار امکان پذیر نمی باشد.
شوتینگ مودهای کامل یک دوربین DSLR مثانند manual، Shutter priority و Aperture priority نیز بر روی NEX-VG10 یافت می شوند. حساسیت سنسور یا ISO این دوربین عالی از ۲۰۰ تا ۱۲۸۰۰ قابل تنظیم می باشد. برای حرفه ای ترها نیز باید بگوییم که سیستم نورسنجی این دوربین شکیل Multi-segment، Center-weighted و Spot که بسیار شبیه به DSLR ها است عمل می نماید. جبران نوردهی نیز تا ۲EV عمل می کند. سرعت شاتر این دوربین در هنگام فیلم برداری از ۱/۴ ثانیه تا ۱/۴۰۰۰ و در هنگام ضبط عکاسی از ۳۰ ثانیه تا ۱/۴۰۰۰ ثانیه می باشد. بهترین مقدار نور محیط برای فیلم برداری با این دوربین حدید ۱۱ لوکس می باشد تا فیلم های با کیفیت تری بدست آید.
    دوربین فیلم برداری سونی مدل NEX-VG10 مجهز به چشمی الکترونیکی بسیار با کیفیت ۰٫۴۳″ XtraFine TruBlack با کیفیت ۹۲۱,۰۰۰ نقطه می باشد. نمایشگر ۳ اینچی بسیار با کیفیت XtraFine TruBlack نیز کیفیت ۹۲۱,۰۰۰ نقطه را ارایه می نماید.باید بدانید  این دوربین فلاش داخلی ندارد ولی فلاش اکسترنال به آن متصل می شود که اتفاقا به هنگام خرید در جعبه موجود می باشد. از پورت های خروجی و ورودی می توان به خروجی HDMI برای اتصال به HDTV، USB 2.0، خروجی ویدیو NTSC/PAL، جک هدفون استریو، جک میکروفون استریو اکسترنال و ورودی DC اشاره نمود. دوربین فیلم برداری سونی مدل NEX-VG10 از کارت های حافظه ی Memory Stick Pro Duo, Pro-HG Duo، SD/SDHC و SDXC پشتیبانی می کند.

یک باتری قابل شارژ لیتیوم-یونی ۱۶۵۰mAh نیز به همراه آن موجود می باشد. طبق ادعای شرکت این باتری با یک بار شارژ قابلیت شارژدهی به مدت ۳۳۰ دقیقه برای فیلم برداری را داراست. وزن کلی این دوربین  فوق العاده ۱٫۳ کیلوگرم می باشد. در مجموع باید بگوییم دوربین فیلم برداری سونی مدل NEX-VG10 را به اشخاصی که به فیلم برداری جدی و فیلم سازی آماتوری علاقه دارند پیشنهاد می نماییم.
قابلیت های دوربین فیلم برداری سونی مدل  NEX-VG10
۱-ذخیره سازی بر روی کارت حافظه‌های Memory Stick PRO Duo / Pro-HG Duo / PRO-HG HX Duo – Media SD, SDHC and SDXC Memory Card
۲-مشخصات حسگر و تصویر حسگر Exmor R CMOS با دقت ۱۴٫۲ مگاپیکسل
۳-تصویربرداری با کیفیت Full HD با فرمت (MPEG-4 AVC (H.264
۴-لنز سونی ۱۸-۲۰۰ میلیمتر- بزرگنمایی اپتیکال ۱۱ برابر- لرزشگیر تصویر اپتیکال بر روی لنز انتخابی (Optical SteadyShot System On Selected Lenses)
۵-نماشگر ۳٫۰ اینچ۹۲۱,۰۰۰ پیکسل- دارای چشمی بله چشمی الکترونیک ۰٫۴۳ اینچی با کیفیت ۹۲۱٫۰۰۰ نقطه
۶-ورودی و خروجی ها ورودی میکروفون – خروجی هدفون – خروجی HDMI – خروجی USB – خروجی تلویزیون
توانایی های دیگر دوربین فیلم برداری سونی مدل NEX-VG10:
فیلمبرداری در شب ۱۱ لوکس
پشتیبانی از کارت حافظه کارت حافظه
میکروفون داخلی
بلندگوی داخلی

منبع:

عکاسی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.