آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری

آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری

آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری

آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری

چگونه به یک عکاس فری لنس در اینستاگرام تبدیل شویم

هفته نامه همشهری جوان - سارا سبزی: ناصرالدین شاه، اولین سلبریتی بلامنازع ایران در عکس و عکاسی، زمانی که دوربین را با خودش به ایران آورد، هرگز فکر نمی کرد ده ها سال بعد، برایش رقیبان جدی در این عرصه پیدا شود. با این تفاوت که عکس های او فقط از طرف خدم و حشم دربار و حرمسرایش پسندیده می شد ولی سلبریتی های اینستاگرامی امروز، از عالم و آدم به جز ناصرالدین شاه ، لایک می گیرند، آتلیه نوزاد
 
همان محبوب های اینستاگرامی که تعریف جدیدی از عکاس فری لنس یا آزاد به دنیا عرضه و مرزهای آن را دو سه متری جا به جا کرده اند. آن ها با دروبین های حرفه ای و عکس های لایک بگیر، اندازه عکاسی آزاد را کوچک کردند و آوردند داخل همین اینستاگرام و داد بعضی از کلاسیک پسندها را درآوردند. انگار که هاله مقدس هنر و عکاسی برای از مابهتران، برایشان معنی ندارد. دوربین هایشان همیشه پشت گردنشان آویزان و روی مودهای فانتزی تنظیم شده است. عکاسی بارداری

این محبوب ها، این روزها به درآمدزایی هم رسیده اند و برای خودشان کسب و کار و مخاطب دارند. هم آن هایی که عکاسی از بازیگران را به طور حرفه ای دنبال می کنند و هر پستشان کمتر از 500 کامنت ندارد، هم عکاس هایی که می دانند چه عکس هایی در صفحه شان بگذارند و چطور کپشن بنویسند. این مطلب، قرار است راهکارهای کوچکی برای ورود به دنیای عکاس های آزاد اینستاگرامی بدهد؛ دنیای که تازه متولد شده و دارد برای خودش جایی باز می کند.
 
چگونه به یک عکاس فری لنس در اینستاگرام تبدیل شویم؟

تبدیل شدن به یک عکاس فری لنس در اینستاگرام راهکارهای بسیار ساده ای دارد

مستقل است او!

برای این که در بیوگرافی اینستاگرامتان بزنید: عکاس فری لنس، به معنی واقعی آن که هم بتوانید برای خودتان حرفی داشته باشید و هم پولی درآورید، باید چند گام کوچک ولی بسیار مهم بردارید. اگر حال این کار را نداشتید و فکر کردید حالا همه مگه چی کارکردن؟! می توانید به راحتی خودتان را ببرید سمت دنیای صفحه های زرد اینستاگرام و با چند عکس از رخ های دلبرانه و چند جمله از حسین پناهی،مخاطب خودتان را پیدا کنید؛ در نیتجه آن ها از ذوق بی نهایت شما تعریف می کنند و برایتان یک قلب کامنت می گذارند. اما اگر تصمیم دارید به عنوان یک عکاس خوشنام در اینستاگرام شناخته شوید، صبور باشید. این چند گام را برای خودتان پرینت بگیرید و سعی کنید یک «فری لنس» حرفه ای باشید.

1- مستند یا خبری؟

قبل از این که به فکر عکاس آزاد شدن، آن هم در سطح حرفه ای باشید، تکلیف سبک عکاسی ای را که دوست دارید، مشخص کنید. لازم نیست از همان اوایل کار، دوربین 15 میلیونی بخرید. برندهای دوربین مدل های زیادی دارند و هرکدام هم برای رفع یک نیاز ساخته شده است. به کسانی که قرار است شما را راهنمایی کنند بگویید به چه مدل عکاسی علاقه دارید تا راحت تر کمک کنند.

گاهی لازم نیست دوربین بخرید! وقتی جایزه های جهانی با دوربین موبایل برنده می شوند، شما نیازی به دوربین های گران یمت با لنزهای بزرگ ندارید. کار حرفه ای روی فکر عکاس مشخص می شود. نداشتن دوربین و طی نکردن دوره آموزشی در آموزشگاه ها، هیچ کدام دلیل خوبی برای متولد شدن یک عکاس از درون شما نمی شود. اگر انتخاب نکردهاید که با عکاسی از بازیگرها و آدم های معروف، فالوئر صفحه تان را یک شبه 10 هزار نفر اضافه کنید، پس همین شیوه آهسته و پیوسته را به کار ببندید.

2- کتاب بخوانیم

حتی این جا هم باید کتاب بخوانید! درباره سبک مورد علاقه تان مطالعه کنید عکاسان کارکشته توصیه می کنند غیر از کتاب آموزشی، هرچه می توانید بخوانید؛ چون به شما در انتخاب سوژه کمک می کند. کسانی عکاسان موفقی می شوند که بتوانند کپشن های خوبی برای عکس شان بنویسند. دنیا، عکس بدون کپشن نمی خواهد. ورلد پرس، بزرگ ترین جایزه عکاسی دنیا، فقط یک بار عکس اعدام از ایران قبول کرد، آن هم به خاطر روایت خوب عکاس از داستان آن ماجرا بود.
 
چگونه به یک عکاس فری لنس در اینستاگرام تبدیل شویم؟

3- کادر، سوژه، نور؛ حرکت

تجربه، عکس دیدن و تمرین بسیار، حتی بیشتر از آنچه فکر می کنید، مهم است. باید عادت کنید بگردید و سوژه هایتان را پیدا کنید. کار یک عکاس، عکس گرفتن از گل، برف، دیوار و گربه ها نیست! بهتر است اول به سوژه هایتان فکر کنید بعد بروید دنبال عکس گرفتن. عکاسان بزرگ پنج ماه می نویسند و تحقیق می کنند و فقط دو هفته عکاسی. برعکس این کار، از شما عکاس آزاد نمی سازد. عکاسان حرفه ای، حتی مجله های زیادی هستند که از همین صفحه های اینستاگرامی، عکس انتخاب کرده اند و آن را خریده اند. کادربندی، سوژه خوب، نور و رنگ شناسی را بنویسید و جلوی چشمتان بگذارید. همه این موارد هم از تجربه، خواندن کتاب و عکس دیدن به دست آمده است. بین عکاس ها رایج است که می گویند برای عکاس شدن باید یک میلیون شات زد.

4- سوژه یابت را فعال کن
 
برای کارهای جدی تر با هدف بیرون بروید و به دنبال سوژه باشید؛ با این کار، کیفیت عکس هایتان را بالا می برید و به مخاطب صفحه تان می گویید حرفی برای گفتن دارید. هر وقت این اتفاق افتاد، شما یک گام بلند برداشته اید، شاید بیننده بعدی صفحه شما، یک عکاس حرفه ای یا طرف دوم قرارداد کاری آینده شما باشد.

5- مخاطبت را پیدا کن

اینستاگرام هم میانبرهای خودش را برای فالوئر پیدا کردن دارد که  الزاما پیچیده هم نیستند. کار را با همان هشتگ زدن قدیمی خودمان شروع کنید، مخاطب خودش شما را پیدا می کند. ولی او تنها زمانی صفحه شما را فالو می کند که چهار گام قبلی را رفته باشید و عکس هایتان، نظرش را جلب کند. اگر دوست دارید سوژه هایتان، مدل باشند، سعی کنید پرمخاطب هم باشند، آن ها غیر از لایک، برایتان فالوئر هم می آورند.
 
عکس های مدلینگ باکیفیت، همراه با در اختیار قرار دادن راه ارتباطی. حتی می توانید کاری کنید صفحه های پرطرفدار، یک عکس از شما به اشتراک بگذارند. آن ها را زیر عکس هایتان تگ کنید تا شما را ببینند. هم کلاس کاریتان بالا می رود، هم مخاطب جدید جذب می کنید!  حتی درست کردن یک مجله تبلیغاتی برای برندهای مختلف پوشاک، کفش و... جواب می دهد.

در نهایت، کمی هم خلاقیت داشته باشید.

منبع:

برترین ها

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.